Compania ta pare un incubator linistit. Dar ce avem noi aici...? Angajatii demisioneaza in masa, fara sa se uite inapoi. Indiferent de politica ta, este putin probabil ca angajatii sa iti spuna tot ce au pe suflet, mai ales daca aceste lucruri se refera la persoana ta. Iata sapte lucruri pe care angajatii le cred despre tine, dar nu ti le spun in fata.
1. Ii platesti prost. Esti sigur ca aceasta afirmatie nu este adevarata? Cand ii angajezi pe candidati, le oferi salarii in functie de aptitudinile lor. Este corect?
Cum solutionezi o asemenea situatie? Fii atent la mersul pietei muncii. Daca angajatii ar putea obtine mai multi bani in alta parte, pentru aceeasi munca depusa, inseamna ca ii platesti prea prost. Daca inlocuirea unui angajat te-ar costa 5.000 de dolari, inseamna ca ii oferi un salariu prea mic.
2. Nu ii asculti, atunci cand vin cu o idee la tine. Tu esti persoana cu ideile. Tu esti creierul companiei. Ai o idee despre orice. Ideile tale transforma visele in realitate. Totul este adevarat. Dar ai angajat niste oameni deoarece ai nevoie de ei si de ideile lor. Ii asculti suficient? Iei in considerare ideile lor inovatoare?
Cum solutionezi o asemenea situatie? Arata-le ca esti interesat de ideile lor, ca nu pui pret doar pe munca mecanica. S-ar putea ca unele din ideile angajatilor tai sa fie salvatoare, marete, tocmai bune de pus in aplicare.
3. Trebuie sa concediezi pe cineva. Angajatii urasc acele momente in care sefii ignora comportamentul incompetent (sau rautacios), manifestat de unii dintre angajati. Acestia cauzeaza probleme la locul de munca, productivitatea scade si toata lumea se simte frustrata la birou.
Cum solutionezi o asemenea situatie? Concediaza-i pe angajatii nesimtiti.
4. Trebuie sa renunti la un client. Toti clientii sunt castigati cu greu si stim cat este de greu sa ii mentii. Dar unii clienti va dau batai de cap; ei nu se multumesc cu nimic.
Cum solutionezi o asemenea situatie? Intreaba-i pe angajati care sunt acei clienti imposibili. Daca ajungeti la un consens, renuntati la respectivii clienti.
5. Esti obsedat de micro-management. Cunosti fiecare aspect al activitatii companiei tale? Wow, esti un lider desavarsit! Sau nu? Angajatii trebuie sa poata respira. Ar trebui sa analizezi lucrurile in ansamblu, nu sa devii un Big Brother absolut.
Cum solutionezi o asemenea situatie? Angajeaza oamenii potriviti pentru joburile potrivite.
6. Pe de alta parte, s-ar putea sa fii un sef delasator. Esti opusul unui micro-manager, nu iti pasa de nimic, decat de salariul tau urias de CEO. Daca habar n-ai ce se intampla in compania ta, nu poti oferi sugestii si indicatii si nu ai cum sa privesti spre viitorul constructiv care se intinde in fata.
Cum solutionezi o asemenea situatie? Organizeaza saptamanal intalniri cu angajatii tai. Fa-ti griji, nu te teme de responsabilitati, deoarece numai tu poti indrepta lucrurile.
7. Rudele tale dau bataie de cap angajatilor. Sotia ta vine la birou ca sa iti aduca micul dejun si sta trei ore la discutii, critica munca angajatilor si se simte "sefa" printre acestia, le da "sfaturi si indicatii". Fiul tau, trecut de pubertate (speram!) a fost "uns" in functia de vicepresedinte, dar este prea incapabil sa isi onoreze functia. O promovare prea rapida nu aduce nimic bun.
Cum solutionezi o asemenea situatie? Angajeaza angajati, nu rude. Daca fiul tau nu se pricepe la afaceri, trimite-l intr-o croaziera, da-i bani de buzunar, fa orice, astfel incat sa nu iti ruineze compania. Nepotismul reprezinta o boala cumplita a sistemului de conducere.