9 sfaturi pentru un bun manager
1. Alege-ti cu grija echipa de lucru.
Este foarte greu sa fii cu adevarat productiv daca nu ai o adevarata pasiune pentru ceea ce faci. Lucru verificat atat pentru patron, cat si pentru angajat.
2. Gandeste-te bine inainte de a angaja pe cineva.
O echipa mediocra obtine rezultate mediocre. Una dintre cele mai frecvente greseli: pastrarea pe post a cuiva care nu este la inaltimea cerintelor, gandind ca “in definitiv, dracul nu e chiar atat de negru”.
Un bun manager va incredinta alte responsabilitati mult mai potrivite calificarii sale unei
asemenea persoane.
3. Creeaza o atmosfera de lucru productiva.
Iata o provocare de care trebuie sa te apropii din mai multe directii. Insa unul dintre elementele cheie este favorizarea circulatiei de informatii in cadrul firmei.
Un climat de lucru in care angajatii sa se simta in largul lor, lucrand de placere. Respectiv, sa leoferi un mediu propice colaborarii, schimbului fructuos de idei, pastrarii unei motivatii ridicate.
4. Explica-le clar angajatilor ce intelegi tu prin “REUSITA”.
Planificarea unui proiect trebuie discutata impreuna cu cel care va executa lucrarea; nu i-o vari pe gat, pur si simplu.
Este bine sa ai intruniri regulate si discutii intre patru ochi, de tipul manager-angajat. In plus, sa-ti informezi personalul despre ceea ce se asteapta din partea lui, pe o cale mult mai scurta: e-mailul.
Suntem criticati? Ne paraseste un client? Facem analiza situatiei si spunem angajatilor: “Data viitoare sa castigam. Ce ne trebuie pentru asta? De ce anume avem nevoie?”.
Raspunsurile la aceste intrebari ne ajuta sa ne definim clar obiectivele.
5. Creeaza-ti obiceiul de a comunica.
Daca nu-ti place sa intri in contact cu oamenii, foarte greu vei putea conduce o echipa.
E necesar sa intretii bune relatii cu un anumit numar de persoane, inclusiv cu angajatii tai. Trebuie sa-i incurajezi sa-si spuna parerea despre firma si despre rolul tau in cadrul acesteia.
6. Nu-ti fie teama ca personalul va lucra mai bine decat tine.
Acest obiectiv poate fi prost apreciat de managerul care se teme pentru scaunul lui.
E cazul tau?
Pune-ti intrebarea: “Daca favorizez pe cineva care poate indeplini foarte bine munca
mea, mai are firma o alta activitate interesanta sa-mi propuna?”.
Un bun manager va avea intotdeauna un raspuns pozitiv.
7. Creeaza sentimentul ca firma este o familie.
Arata clar ca reusita se bazeaza pe insumarea eforturilor tuturor, nu doar pe propriile tale capacitati. Demonstreaza personalului ca munca sa este importanta pentru firma si pentru clienti.
Cand se obtin rezultate deosebite, fa din ele un merit al tuturor celor care “au tras” impreuna pentru succes.
8. Implica-te efectiv in proiectele firmei.
Ultimul lucru pe care si-l doresc angajatii este sa-si vada seful rezumandu-se sa distribuie sarcini.
9. Fii ferm in hotararile luate.
Inainte de a lua o decizie, gandeste-te bine. Asta te va scuti sa dezbati de doua ori acelasi subiect.
Oamenii urasc nehotararea si tu esti cel care decide ce e de facut.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212