10 sfaturi pentru manageri
Se spune ca timpul inseamna bani, iar, daca acest lucru este adevarat, inseamna ca fiecare minut pe care il petreceti lucrand la afacerea dumneavoastra ar trebui sa fie un minut bine folosit.
1. Organizati-va timpul in jurul obiectivelor, mai degraba decat in jurul activitatilor.
Se intampla deseori sa fim prinsi in activitati intr-o asemenea masura incat sa nu ne mai punem problema de ce anume facem ceea ce facem. Opriti-va, din cand in cand, pentru a va intreba care va sunt obiectivele pe termen scurt si ce strategii aveti de gand sa folositi pentru a le atinge.
2. Listele inseamna putere!
Organizati-va activitatea zilnica prin intermediul listelor de lucru. Alcatuiti lista prioritizand sarcinile de indeplinit.
3. Scrieti pentru a nu uita si pentru a va elibera!
Ideile si informatiile referitoare la un anumit proiect va pot vampiriza intreaga energie. Abilitatea de a gandi concentrat se vor diminua semnificativ. O sugestie ar fi sa va notati toate gandurile si toate framantarile pe o hartie, inclusiv ideile si posibilele solutii.
Veti scapa de o mare parte din tensiune pentru ca nu va veti mai teme de pierderea acestora. Nu trebuie sa va mai preocupe memorarea lor. Sunt acolo, pe hartie, si va puteti intoarce la ele oricand. Aveti acum drumul liber pentru alte ganduri despre alte proiecte.
4. Puneti stapanire pe telefon!
Nu in sensul de a va retrage, in separeu, cu prietenul dumneavoastra cel mai bun – telefonul! Este vorba despre un alt fel de stapanire. Stapanirea care elibereaza!
Telefoanele sunt cele mai eficiente. Cele mai eficiente cronofage am vrut sa spun! Masurati importanta fiecarui apel, primit sau de dat, si indepartati-va de telefon imediat ce sesizati irelevanta unei convorbiri.
5. Pretuiti piscurile de energie!
Daca sunteti o persoana diurna, treziti-va cat mai devreme si apucati-va fara intarziere de lucru. Daca, dimpotriva, bioritmul dumneavoastra este cel al unei persoane nocturne, este de preferat sa va ocupati de activitatile dificile mai spre seara (evident, in masura posibilului). Veti fi cu atat mai eficient(a) cu cat va veti cunoaste si folosi mai bine perioadele de varf ale zilei.
6. Nu uitati: dezordinea hraneste confuzia!
Un spatiu de lucru dezordonat nu face altceva decat sa sporeasca, pe nestiute, stresul. Dezordinea va obliga sa va concentrati atat de mult pe ceea ce faceti incat riscati sa uitati care va sunt scopurile finale. Nu cadeti in aceasta capcana!
7. Dezvoltati o strategie de familie!
Asezati-va comod pe canapea, alaturi de familia dumneavoastra, si cadeti de comun acord asupra manierei concrete in care va puteti respecta unul pe celalalt. Faceti o distinctie clara intre momentele cand puteti fi deranjat(a) si cele in care aveti nevoie de liniste, intimitate si concentrare.
8. Dezvoltati-va capacitatea de ascultare!
Nu va puneti singur(a) in situatia de a trebui sa faceti munca de doua ori pentru simplul motiv ca nu ati ascultat cu atentie, de la bun inceput, indicatiile sau informatiile.
9. Angajati un asistent!
Putini oameni realizeaza cat de important este sa primesti ajutorul unui asistent. Faptul de a avea un asistent va va obliga, pe de o parte, sa delegati (ceea ce inseamna timp castigat), si, pe de alta parte, va va impune sa prioritizati sarcinile de lucru, sa le organizati atat de bine incat altcineva sa le poata prelua total sau partial.
Prioritizarea si delegarea va vor ajuta sa va eliberati mintea si timpul, putand astfel sa va concentrati pe dezvoltarea afacerii.
10. Nu uitati de managementul personal!
Managementul timpului incepe cu managementul propriei persoane. Principala cauza a esecului, in afaceri si in viata, este lipsa unei discipline autoimpuse.
Ultimele NOUTATI
Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Partenerii nostri
Norme SSM pentru vizitatorii unei companii - ce demersuri vor face angajatorii?
Deducerea personala in 2025 - nivelul acesteia creste ca urmare a majorarii salariului minim
Suspendarea activitatii unei firme: Aspecte cheie de retinut
Tezaur 2025: Prima editie a programului debuteaza pe 13 ianuarie cu dobanzi de pana la 7,8% pe an
Este legal sa-ti fie fotografiat buletinul de catre politistii locali? Iata ce spune legea!
Acte necesare schimbare buletin
Sfaturi de baza pentru persoanele care vor sa deschida o afacere
Te-ar putea interesa si