5 secrete pentru a te impune la birou
relatii interpersonalepolitica de birouierarhieinterese personalesfaturi
Cum ai putea sa obtii castig din politica de birou? In lucrarile lor, Jeffrey Pfeffer ("Power: Why Some People Have It and Others Don't") si Albert Bernstein ("Am I The Only Sane One Working Here?: 101 Solutions for Surviving Office Insanity"), propun urmatoarele 5 sfaturi:
Intrati in joc
Ambii autori explica faptul ca prima etapa consta in a admite ca lumea nu este dreapta si ca, la birou, ca si in societate, politica este mai importanta decat munca asidua. Politica este in natura umana; nu poti sa i te sustragi, poti doar sa fii un actor mediocru. Singurul loc in care nu exista politica, este pe o insula pustie.
Asigurati-va ca seful este multumit
Relatia pe care o intretineti cu superiorul ierarhic este cea mai importanta pentru dumneavoastra la birou. Daca el nu va apreciaza, nu veti obtine nimic, indiferent de calitatea de muncii. Relatia cu seful este mai importanta decat randamentul dumneavoastra. Cum sa-i faceti pe plac? Intrebati-l ce doreste si actionati astfel incat sa raspundeti asteptarilor lui.
Formati aliante
Cel mai bun ingredient al reusitei unei echipe, nu este inteligenta sau eforturile, ci perceptia pe care membrii ei o au unii asupra altora. Este deci importanta formarea unor aliante pentru a fi mai eficient. Pentru a-ti face aliati, trebuie sa acorzi favoruri, sa gasesti ceea ce le trebuie celorlalti si sa le poti furniza. Lucrati la reteaua dumneavoastra pentru a oferi favoruri strategice unor persoane cheie. Stabiliti lista de persoane pe care vreti sa le intalniti pentru a construi o retea ce include personalitati foarte diverse.
Stati departe de barfe
Cercetarile arata ca zvonurile care circula la birou sunt exacte in aproape 80% din cazuri. Dar ce-i de facut pentru a nu deveni tinta sau victima lor colaterala? Puteti evita ce-i mai rau vorbind doar despre dumneavoastra insiva si lasandu-i pe ceilalti sa vorbeasca despre ei. Este de asemenea posibil sa urmati metoda lui Dale Carnegie si sa ramaneti pozitiv. Raspundeti la comentariile negative printr-un comentariu pozitiv. De fiecare data cand vi se spune ceva negativ in legatura cu o persoana, mentionati unul dintre punctele sale tari.
Cateva ultime recomandari:
- Identificati-va mai intai obiectivele, ele sunt cele care trebuie sa va ghideze actiunea;
- Identificati obiectivele concurentilor, ale aliatilor si ale sefului;
- Urmariti ce fac oamenii care reusesc, in loc sa-i judecati, si preluati strategia lor;
- Purtati conversatii informale cu oamenii care sunt sub dumneavoastra in ierarhia companiei, pentru a ajunge la informatii utile;
- Obtineti cat mai multe informatii posibil, dar nu oferiti decat foarte putine la schimb.