Finantari EU de 150 de milioane de euro pentru reabilitare, modernizare, dezvoltare si echipare a infrastructurii educationale preuniversitare
finantariuereabilitareeducatiedocumentecontractaresolutii
Fondul European pentru Dezvoltare Regionala prin PROGRAMUL OPERATIONAL REGIONAL, Axa prioritara 3, DMI 3.4 "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea si echiparea infrastructurii educationale preuniversitare, universitare si a infrastructurii pentru formare profesionala continua", ofera finantari de 150 milioane euro pentru proiectele eligibile.
Apelul vizeaza reabilitarea, modernizarea, echiparea infrastructurii educationale preuniversitare precum si crearea si dezvoltarea campusurilor preuniversitare:
Lucrari de reabilitare - Lucrari fizice exprimate cantitativ, calitativ si valoric, pentru readucerea acestora la nivelul tehnic prevazut de reglementarile tehnice in vigoare, pentru categoria de incadrare a lor.
Lucrari de modernizare - Lucrari fizice exprimate cantitativ, calitativ si valoric, pentru ridicarea nivelului performantelor prevazute initial.
Activitati de extindere - lucrari asupra unor cladiri, realizate atat pe verticala, prin construirea de etaje noi, mansarde, cat si pe orizontala prin construirea unui corp anexa in continuarea cladirii existente, care sa fie legat structural si functional de cladirea existenta (aceeasi destinatie si functionare a corpului anexa conditionata de functionarea constructiei initiale).
Atentie! NU se vor finanta activitatile legate de finalizarea constructiilor unor noi unitati de invatamant pre-universitar de stat.
Potrivit datelor oficiale, apelul se va lansa in 04.03.2014 , iar proiectele vor putea fi depuse incepand cu 05.03.2014.
Activitati eligibile:
Consolidarea, modernizarea, extinderea cladirilor (toate tipurile de infrastructura pentru invatamantul obligatoriu, exceptand Campusurile pentru Invatamant Profesional si Tehnic);
Consolidarea, modernizarea, extinderea si dotarea cladirilor scolilor speciale: spatii de invatamant, spatii de cazare, cantine, diferite facilitati pentru acces si activitati didactice;
Construirea, extinderea, consolidarea, modernizarea cladirilor Campusurilor pentru Invatamant Profesional si Tehnic;
Dotari didactice daca au fost prevazute initial in contractul de lucrari, conform Ordinului privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile;
Modernizarea utilitatilor, inclusiv crearea de facilitati speciale pentru persoanele cu dezabilitati, pentru toate tipurile de infrastructura educationala.
Beneficiari eligibili:
- unitatile administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale), definite conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si
- parteneriatele dintre unitatile administrativ-teritoriale si unitati de invatamant pre-universitar de stat ce isi desfasoara activitatea in imobile aflate in domeniul public al acestora.
Valoarea totala a fiecarui proiect este cuprinsa intre minim 500.000 lei si maxim 70.000.000 lei iar contributia proprie a solicitantului este 2% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Durata de implementare nu poate depasi data de 31.12.2015.
Confero Finance, unul dintre liderii de pe piata de consultanta pentru obtinerea de finantari nerambursabile si in elaborarea, implementarea si evaluarea de proiecte, va poate sprijini, prin consultantii sai, la:
a) Pre-evaluarea din punct de vedere a eligibilitatii pentru depunerea de proiecte: intocmirea proiectului, faza colectarii de informatii – depunere - evaluare - notificare;
b) intocmirea Studiului tehnico-economic, din care sa rezulte viabilitatea proiectului de investitii;
c) Intocmirea cererii de finantare si asistenta in realizarea dosarului: asistenta la depunerea documentatiei; asistenta in etapa de contractare precum si pentru semnarea contractului de finantare.
d) Procedurile de achizitii pentru servicii, lucrari si bunuri din punct de vedere al documentelor solicitate; clarificarea problemelor aparute la intocmirea dosarelor de achizitii; elaborarea raspunsurilor pentru Autoritatea Contractanta si propunerea solutiilor optime pentru intocmirea dosarelor; asistenta in derularea procedurilor de achizitii si contractare.
e) elaborarea cererii de plata; obtinerea formularelor necesare si realizarea dosarelor cererilor de rambursare; asistenta la intocmirea de completari, raspunsuri la eventualele solicitari ale Autoritatii Contractante in etapele de verificare ale cererilor de rambursare.
f) Managementul de proiect.
Avizele, acordurile, atestari fiscale si alte documente care trebuie obtinute de la autoritati ale statului cad in sarcina Beneficiarului.