Regulamentul de ordine interioara, element esential in organizarea unei societati
model regulament ordine interioararegulament internigiena si securitateorganizarea muncii
Modelul pentru regulamentul de ordine interioara este un document eficient in organizarea oricarei societati. Angajatorul trebuie sa se asigure ca acest regulament ii apara interesele in cazul unor conflicte cu angajatii. De asemenea, un regulament de ordine interioara va fereste de amenzile inspectorilor de munca, in situatia in care sunt depistate nereguli.
Cum arata un regulament de ordine interioara realizat "ca la carte"?
Ne vom ocupa in cele ce urmeaza de DISPOZITIILE GENERALE ale regulamentului de ordine interioara. Astfel, Articolul 1 din primul capitol al acestui document important spune ca regulamentul de ordine interioara se aplica tuturor salariatilor, indiferent de durata CIM-ului, persoanelor care isi desfasoara activitatea pe baza de contract de colaborare sau prestari servicii in baza unor conventii civile, elevilor, studentilor, aflati in practica in cadrul unei firme.
De asemenea, in Articolul 2, ni se aminteste ca pe perioada detasarii, angajatii trebuie sa respecte atat regulamentul actual, cat si regulile proprii impuse in unitatea respectiva.
"Prin aplicarea prezentului regulament, salariatii societatii au obligatia sa dovedeasca profesionalism, cinste, ordine si disciplina, sa-si asigure exercitarea corecta a atributiilor stabilite in concordanta cu Regulamentul de organizare si functionare si cu CCM-ul", subliniaza Articolul 3 din Capitolul 1.
Nu de putine ori, companiile si patronii s-au confruntat cu problema divulgarii unor informatii confidentiale, de catre angajati. Acestia din urma au obligatia legala de a pastra secretul profesional.
Potrivit Articolului 5, salariatii nu au voie sa detina functii in regiile autonome, societatile comerciale ori alte unitati la societatile aflate in concurenta directa cu firma la care lucreaza. Cat despre convingerile politice, acestia trebuie sa le impartaseasca acasa, nu la locul de munca.
Dincolo de obligatii, angajatii au si drepturi, cum ar fi urmatoarele:
a) Dreptul de asociere sindicala este garantat salariatilor, in conditiile legii. Cei interesati pot, in mod democratic, sa infiinteze organizatii sindicale, sa adere la ele si sa exercite orice mandat in cadrul lor;
b) Salariatii se pot strange in organizatii profesionale sau in alte organizatii, pentru reprezentarea intereselor proprii, promovarea pregatirii profesionale si protejarea statutului de angajat;
c) Salariatii pot face greva, dar in conditiile legii;
d) Regulamentul poate fi completat prin politici sau norme interne de serviciu.
... cititi continuarea articolului Model Regulament de ordine interioara. Clauze obligatorii si organizarea muncii pe LegislatiaMuncii.ro