a. Contul de utilizator poate fi creat de către dumneavoastra (in cazul in care nu ati fost inregistrat ca persoana in cautarea unui loc de munca la una dintre agentiile teritoriale ale ANOFM).
b. Sunteti inregistrat ca persoana in cautarea unui loc de munca la o unitate teritoriala a ANOFM dar nu ati declarat contul de email : trebuie sa va prezentati la unitatea teritoriala unde ati depus dosarul si sa va actualizati contul de email. A doua zi veti putea activa contul utilizand procedura de la punctul 3.
c. Sunteti inregistrat ca persoana in cautarea unui loc de munca la o unitate teritoriala a ANOFM si ati declarat contul de email: contul Dvs. se poate activa online prin actionarea link-ului "Ati uitat parola"
Portalul Serviciul Electronic de Medierea Muncii ( http://www.semm.ro) lansat de ANOFM urmăreşte să asiste persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, precum şi angajatorii în identificarea personalului corespunzător, în condiţii de securitate şi confidenţialitate.
Pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, portalul oferă următoarele facilităţi:
1. Dacă persoana este deja înregistrată în evidenţele ANOFM, are un cont deja creat in cadrul portalului, activarea acestuia se poate face online(daca exista un e-mail setat in baza noastra de date) sau la unitatile teritoriale ANOFM;
2. Dacă persoana nu este înregistrată în evidenţele ANOFM, se poate înregistra folosind formularul de înregistrare al portalului.
3. Persoanele interesate în găsirea unui loc de muncă pot căuta ofertele de locuri de muncă, după anumite criterii
4. Publicare CV şi scrisoare de intentie
5. Modificare date de contact (personale doar pentru utilizatori inscrisi prin intermediul portalului)
6. Afişarea listei de candidaturi (CV-uri), pentru un utilizator persoană în căutarea unui loc de muncă autentificat
Pentru angajatori, portalul oferă următoarele facilităţi:
1. Dacă angajatorul a depus anterior o oferta de locuri de munca vacante la structurile teritoriale ale ANOFM, contul lui in cadrul portalului a fost deja creat, iar activarea se poate face online sau la unitatile teritoriale ANOFM;
2. Daca angajatorul nu a mai depus pana acum o oferta de locuri de munca vacante trebuie sa depuna o oferta la unitatile teritoriale ANOFM pentru a i se genera automat cont de acces.
3. Angajatorii pot căuta, în baza de date, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă
Angajatorii pot vizualiza detalii despre persoana în căutarea unui loc de muncă
4. Angajatorii pot vizualiza detalii -Afişarea listei de oferte de locuri de muncă pentru un utilizator angajator autentificat
Portalul www.semm.ro pune la dispoziţia utilizatorilor săi şi alte secţiuni, respectiv:
I. „Ştiri şi legislaţie specifică"
II. „Descărcare formulare"
III. „Ajutor"
IV. „Întrebări frecvente"
V. „Chestionar"
VI. „Versiuni de browser"
VII. „Informaţii legale"
VIII. Implementarea serviciilor EURES (ISCO 80)
Locurile de muncă disponibile în acest portal se regăsesc în oferta de locuri de muncă a portalului Eures Europa.
Functionalitatea importanta adusa de portalul Serviciul Electronic de Medierea Muncii pentru beneficiarii serviciilor oferite de către ANOFM, prin structurile noastre teritoriale, este aceea că realizează automat corespondenta intre ofertele de locuri de munca depuse de angajatori si cererea de munca constituita pe baza cv-urile persoanelor in cautare de locuri de munca vacante; portalul notifica automat persoana in cautarea unui loc de munca de aparitia unei oferte corespunzatoare cv-ului acestuia.
SEMM publică zilnic statistici în ceea ce privește numărul de oferte de locuri de muncă vacante existente la nivel national, actualizarea ofertelor având loc zilnic, în mod automat .
Serviciul electronic de mediere a muncii permite ca toate ofertele de locuri de muncă disponibile în România să fie preluate de portalul eures.europa.eu.
O funcţionalitate utilă ce va fi implementată în viitor este posibilitatea oferită angajatorilor de a se înregistra şi a posta oferte de locuri de muncă vacante direct în portalul SEMM.