„In trecut, liderul era un sef. Liderii de astazi trebuie sa fie par teneri ai oamenilor lor. Ei nu mai pot conduce bazandu-se exclusiv pe puterea conferita de pozitie.“
Daca ai vedea pe strada un lider si un manager, ai putea sa spui care e diferenta intre ei? Probabil ca nu, dar daca vei petrece ceva timp cu fiecare dintre ei, o vei sesiza rapid. Liderii si managerii se diferentiaza prin modul in care gandesc si, din aceasta cauza, felul in care actioneaza este foarte diferit. Daca vrei sa apreciezi din plin ceea ce face ca un lider sa fie special, atunci va trebui mai intai sa intelegi acest mod de gandire.
Piatra de temelie a modului de gandire a liderului este existenta unei dorinte reale de a conduce si de a fi pregatit sa transpuna acest angajament in fapte. Este cladita pe pasiune, incredere in sine si armonie deplina cu natura umana. Liderii recunosc ca vor obtine rezultate mai bune, daca atitudinea si abordarea echipei sunt potrivite.
In timp ce managerii vad actul de conducere ca fiind una din numeroasele functii pe care trebuie sa le indeplineasca in cadrul rolului lor de administrare, liderii nu o vad ca pe o datorie de in deplinit, ci ca pe ceva care ii defineste. Aceasta este o distinctie importanta pe care sa o intelegi, intrucat pe ea se sprijina tot ceea ce face liderul. In practica, un lider gandeste si deci actioneaza foarte diferit de un manager, desi s-ar putea sa aiba de indeplinit in realitate obligatii si sarcini similare in activitatea sa zilnica.
Gandesc diferit
Recunosc ca astazi atitudinea fata de munca este radical diferita.
Inteleg ca este mai usor sa spui pur si simplu angajatilor ce sa faca, dar nu obtin cele mai bune rezultate pe termen lung.
Realizeaza ca oamenii sunt cei care ating in cele din urma obiectivele afacerii.
Accepta ca oamenii sunt diferiti si, in consecinta, nu toti actioneaza in acelasi fel sau nu reactioneaza la acelasi tip abordare.
Recunosc ca trecutul nu poate fi schimbat, putand doar sa inveti din el si privesc permanent in viitor.
Actioneaza diferit
Aplica abordari inovatoare pentru a obtine ce este mai bun din oameni.
Ii implica pe angajati in luarea deciziilor (cand este cazul) si folosesc in mod regulat canale de comunicare in doua directii.
Se straduiesc sa isi motiveze echipa nu doar ocazional, ci tot timpul.
Cultiva abilitatile oamenilor lor la un inalt nivel si dovedesc flexibilitate in abordare.
Au o viziune clara a directiei in care se indreapta, pe care o comunica permanent echipei lor.
Sunt modele de roluri pentru cei din jur – in niciun caz perfecte sau infailibile, dar care se straduiesc permanent sa fie mai buni.
Felul in care gandesti va determina felul in care actionezi. A intelege ce inseamna sa conduci si cum se diferentiaza de administrare este primul pas in dezvoltarea atitudinii corecte.
Urmatorul capitol iti va oferi mai multe motive pentru care trebuie sa ai un spirit de conducator, nu de manager.
Cum sa stapanesti leadershipul la perfectie? Click aici pentru continuare!
Ultimele NOUTATI
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Partenerii nostri
Norme SSM pentru vizitatorii unei companii - ce demersuri vor face angajatorii?
Deducerea personala in 2025 - nivelul acesteia creste ca urmare a majorarii salariului minim
Suspendarea activitatii unei firme: Aspecte cheie de retinut
Tezaur 2025: Prima editie a programului debuteaza pe 13 ianuarie cu dobanzi de pana la 7,8% pe an
Este legal sa-ti fie fotografiat buletinul de catre politistii locali? Iata ce spune legea!
Acte necesare schimbare buletin
Sfaturi de baza pentru persoanele care vor sa deschida o afacere