Leadership: 10 lucruri pe care sefii eficienti trebuie sa le cunoasca
leadershipsefimanageriperformantamanagementimagine
In lumea corporatista de astazi, managerii sunt judecati in functie de PERFORMANTA echipelor pe care le conduc. Daca oamenii tai nu reflecta o imagine pozitiva, trebuie sa iti revizuiesti stilul de management.
1. Croieste-ti un stil de management. Asa cum fiecare manager are un stil diferit de a conduce, asa si angajatii sunt diferiti, cand vine vorba de modul in care sunt condusi. Nu este cazul sa iti schimbi tactica in fiecare zi, cand interactionezi cu diversi angajati, dar fii atent la motivatiile cheie care te pot ajuta sa iti eficientizezi echipa.
2. Asculta-i bine. Managerii de succes stiu sa ii asculte pe angajati. Nu le spune ca usa ta este mereu DESCHISA si nu accepta orice poveste din partea angajatilor tai. Demonstreaza ca le poti castiga increderea prin ascultarea ingrijorarilor si sugestiilor lor; arata-le ca iti pasa de ei.
3. Conduci prin exemplu. Asigura-te ca te comporti asa cum ai dori sa se comporte angajatii tai. Vrei sa fii un exemplu a ceea ce se asteapta compania de la un angajat exemplar, astfel incat trebuie sa iti incurajezi personalul sa te urmeze pe "campul de lupta".
4. Nu tine cu unul sau cu altul. Favoritismul omoara obiectivismul. Este normal sa ai prieteni la locul de munca, dar asigura-te ca nu esti sef care favorizeaza pe unul sau pe altul in detrimentul celorlalti. Toti angajatii sunt la fel si trebuie sa ii tratezi ca atare. Limiteaza-ti numarul de prietenii. Nu lasa preferintele personale sa stea in calea obiectivitatii si onestitatii.
5. Cat traiesti, inveti. Sau cat inveti, traiesti. Sefii eficienti invata incontinuu, fie din carti, fie de la viata. Citeste carti, bloguri si alte lucrari, participa la conferinte si workshopuri, pentru a-ti imbunatati aptitudinile. Nu este cazul sa pari prea mandru, doar pentru ca esti sef si crezi ca NU mai ai nimic de invatat. Managementul se invata, ca si mersul pe bicicleta.
6. Ajuta-i pe angajatii tai sa reuseasca. Foarte putini oameni sunt dispusi sa pastreze acelasi job timp de 50 de ani. Ajuta-i pe angajati, promovandu-i si recomandandu-i pentru alte pozitii in companie, la un moment dat. Asigura-te ca ei stiu ca esti acolo pentru a-i sustine profesional - chiar daca nu vorbim despre departamentul tau.
7. Angajeaza oameni mai inteligenti decat tine. Nu lasa vanitatea sa iti stea in cale; oamenii inteligenti pot executa sarcinile de serviciu mai bine decat oricine. In jurul tau trebuie sa fie oameni inteligenti, nu incompetenti. Vrei sa ajungi in varful muntelui alaturi de mintile sclipitoare sau sa te scufunzi alaturi de creierele mai putin inzestrate?
8. Fii prezent. Sefii care se ascund dupa fotoliile lor din piele pierd ocaziile unice de a interactiona cu echipele lor, de a simti pulsul biroului. Nu te comporta ca un strut. Stai alaturi de angajatii tai si vei sti cand sa eviti anumite probleme, inainte sa se agraveze.
9. Construieste increderea, caramida cu caramida. Tine-ti cuvantul. Cand spui ca vei face un anumit lucru, fa-l. Astfel, stafful tau va avea incredere in tine si ii vei incuraja pe angajati sa munceasca mai mult pentru companie.
10. Nu te opri. N-o sa devii niciodata un manager ideal; doar iti vei imbunatati aptitudinile. Printr-o atitudine modesta si munca alaturi de echipa, vei observa ca stilul tau de management se imbunatateste cat vezi cu ochii. Degeaba iti vei construi o statuie, un cult al personalitatii, bazat pe laudele angajatilor lingusitori. Statuia va avea picioare de lut si se va prabusi. Fiecare isi are seful lui, astfel incat va trebui sa obtii feedbackul patronului tau, in tot ceea ce faci.
via US News & World Report
sursa foto: wikipedia.org