Cum sa rezolvati eficient problemele in cadrul sedintelor
managerstrategiisfaturisolutiicreativitate
Cum sa rezolvati eficient problemele in cadrul sedintelor
Ca manager, preocuparea dvs. prioritara este sa rezolvati problemele cu care se confrunta firma si sa luati cele mai corecte decizii strategice.
Uneori luati deciziile singur, alteori in echipa, in general in cadrul unei sedinte. Aici va intalniti si comunicati cu subalternii si colaboratorii dvs. pentru rezolvarea problemelor curente.
Ca sa ajungeti rapid la o solutie viabila este bine sa urmati aceste sfaturi in cadrul oricarei sedinte:
1. Definiti clar problema
Ca sa porniti cu dreptul, incepeti prin a defini corect problema. Intrebati-va si intrebati-i si pe colaboratorii dvs. "In ce consta, de fapt, problema?".
Un raspuns corect in aceasta etapa va rezolva, din start, 50% din aspectele problemei, fara alte eforturi suplimentare.
2. Concentrati-va pe viitor, lasati trecutul deoparte
De multe ori, participantii la sedinte au tendinta sa dezbata, la nesfirsit, evenimentele trecute care au dus la aparitia problemei. Nu cadeti in aceasta capcana.
Indiferent ce anume a provocat situatia pusa pe tapet, trecutul nu-l puteti schimba. Ca sa iesiti din impas trebuie sa va concentrati pe viitor, pe momentul in care problema dvs. va fi rezolvata.
E mult mai important sa va intrebati "Ce facem maine?" in loc de "Cine e de vina?".
Fiti un manager eficient si dirijati discutiile spre viitor. Pentru ca doar viitorul mai poate fi schimbat. Trecutul e deja istorie.
3. Vorbiti despre solutii
Sa va ganditi la perspective este bine, dar nu suficient. Mai e nevoie ca, in dezbaterile pe care le conduceti, sa puneti accentul nu atat pe problema in sine, cat pe posibilele ei rezolvari.
4. Descatusati energiile creatoare ale participantilor la sedinte
Dialogul centrat pe solutii este, prin definitie, pozitiv si tinde sa declanseze energii creatoare intr-un grup de discutie.
In schimb, daca va incapatanati sa suciti problema pe toate partile, n-o sa aveti decat de pierdut. Acest tip de discutii demotiveaza pe toata lumea. Iar in ultima
instanta produce blocaje si inhiba creativitatea.
5. Ganditi permanent pozitiv
Ca sa ganditi pozitiv si chiar sa induceti aceasta atitudine si celorlalti. Este mult mai simplu decat credeti.
Nu e nevoie sa fiti un guru initiat in tainele meditatiei, ci e destul sa va orientati imaginatia spre posibilele solutii ale problemei cu care va confruntati.
Determinati-i si pe oamenii cu care lucrati sa puna accentul pe solutii si nu pe probleme. Calitatea si cantitatea ideilor care se vor ivi o sa va uimeasca.