Bob Proctor: Multi antreprenori nu ies niciodata din zona de siguranta
bob proctorantreprenoriantreprenoriatzona de sigurantafricabusiness
Unul din cele mai mari impedimente, cand vine vorba de lansarea unui business, este "bariera fricii", termen popularizat de reputatul antreprenor Bob Proctor. Aceasta este bariera imaginara care apare intotdeauna intr-un punct critic, unde am putea sa ne impunem in fata competitorilor, dar teama ne impedica.
Orice om are o zona de siguranta sau un nivel maxim de asumare a riscului, pana la care simt ca detin lucrurile sub control. Problema este ca daca stam prea mult in "zona verde", nu putem sa ne indeplinim obiectivele. Potrivit lui Proctor, cresterea afacerii se petrece in exteriorul acestei fortarete si zidurile acesteia seamana cu o "bariera a fricii".
Daca doriti sa deveniti antreprenori iscusiti si sa demarati un business, trebuie sa aveti vointa de a iesi din zona de siguranta. Pentru a explora NOILE oportunitati, aveti nevoie de NOI aptitudini, de scopuri mai ambitioase si nu puteti indeplini aceste deziderate, decat daca iesiti "la lumina".
Pentru a depasi bariera, avem nevoie de visuri noi, motivatie si dorinta de a ne asuma un risc. In plus, trebuie sa dispunem de strategii serioase. Iata cateva din acestea:
1. Mediteaza asupra succesului tau dinaintea instituirii zonei verzi - Orice persoana se confrunta cu barierele de ezitare, pe parcursul intregii vieti. Concentreaza-te asupra lucrurilor care au functionat in trecut si asupra celor care te-au determinat sa-ti fie frica. Unii oameni intra in procrastinare, inventeaza scuze sau pur si simplu se tem. Avem cu totii o "patura calduroasa", precum discutiile cu un prieten, trainingul alaturi de colegi, religia si rugaciunile, care ne determina sa mergem mai departe.
2. Stabileste-ti scopuri clare, nu vana un vis generalist - Scopurile trebuie sa fie mici, dar multe, astfel incat sa-i poti face treptat, nu dintr-o data. Proiecteaza in minte planul si urmeaza-l fara ezitare. Scrie pe o foaie prioritatile. Daca nu sunt scrise, atunci nu exista si le vei uita repede. Nu insista asupra detaliilor, ci asupra pasilor de urmat. Lucreaza incet, dar sigur.
3. Fa primul pas catre scopul tau - Nu ai cum sa ajungi undeva, daca stai pe loc. Nu trebuie sa faci un pas urias, dar trebuie sa iti gasesti o directie potrivita. Fiecare om face un pas inapoi, pentru fiecare doi pasi facuti inainte, astfel incat regresiile fac parte din viata noastra. Oricine invata din greseli, mai degraba decat din succese. Mobilizarea reprezinta totul. Dupa primul pas, al doilea e mai usor de facut si vei capata incredere in tine.
4. Recunoaste deschis ca ai o zona de siguranta si abordeaz-o ca pe o oportunitate de crestere a business-ului - In momentul in care vei deschide portile zonei verzi, vei avea oportunitati nebanuite si vei progresa. Gaseste-ti un mentor sau o organizatie, care sa te ajute in afacerea ta. Nu uita ca, in calitate de antreprenor, trebuie sa ii ajuti si pe ceilalti (angajati, clienti, parteneri de business etc) sa isi depaseasca propriile temeri. Ajutandu-i pe altii te ajuti pe tine si iti vei invinge mai usor ingrijorarile si ezitarile.
5. Repeta acesti pasi, ori de cate ori este nevoie - Cu cat inaintezi mai mult spre scopul tau, cu atat o sa obtii rezultate mai bune. Chiar daca provocarile devin mai grele, le vei depasi cu succes.
Antreprenorii si angajatorii care un reusesc sa treaca de "bariera fricii" raman in urma si isi pierd increderea in ei insisi, sunt mai putin determinati, mai putin fericiti. Nu trebuie sa devii unul dintre acestia!