Daca pana in acest moment Zitec a investit numai in startup-uri americane, compania a decis sa contribuie si la dezvoltarea unei afaceri romanesti.
“Am inclus in strategia noastra de crestere si diversificare si implicarea intr-un business local, care mizeaza sa se extinda si la nivel international. Harap Alb continua este un produs media inovator pe piata locala, ce isi propune sa deschida apetitul celor interesati de acest gen si, mai mult, sa educe romanii in ceea ce priveste consumul de banda desenata”, a declarat
Alexandru Lapusan (foto), CEO Zitec.
Revista apare o data la doua luni, in 10.000 de exemplare, si este distribuita in toata tara, insa poate fi achizitionata si online, la adresa www.harapalbcontinua.ro. La un pret de 4,9 lei per bucata, Harap Alb continua a fost lansata pentru prima oara in octombrie 2012, la un an si jumatate dupa ce a fost gandit intreg proiectul.
Fondatorii editurii sunt Roxana si Mihai Ionascu, antreprenori romani cu afaceri in domeniul dezvoltarii web, in zona de design si in consultanta de afaceri si management. Mihai Ionascu este, totodata, si editorul revistei, iar alaturi de el, cei care fac posibila existenta HAC sunt Octav Ungureanu, redactor si autor, Andrei Moldovan, ilustrator, precum si o echipa ce acopera activitati diverse, de la promovare la vanzari, distributie si dezvoltare software.
Impreuna, cei trei membri ai echipei redactionale spun povestea lui Harap Alb asa cum este ea la origini, primele patru numere fiind inspirate de basmul lui Creanga, urmand ca de la al cincilea numar sa fie expusa exclusiv viziunea creatorilor HAC.
In total, realizarea primelor trei numere ale revistei au presupus investitii de peste 100.000 euro, banii provenind din business-urile detinute de fondatorii Harap Alb continua.
“Prin comic book-ul HAC am vrut sa aratam ca avem si noi modele de urmat si ca nu exista doar Supermeni si X-Meni”, a spus Mihai Ionascu. Acesta a adaugat ca planurile de viitor ale revistei de benzi desenate includ auditarea de catre BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia) si SNA (Studiul National de Audienta), precum si schimbarea datei de aparitie a revistei – de la doua luni la o luna.
“In plus, ne propunem ca, in urmatoarea perioada, sa lansam prin editura HAC!BD si alte titluri si sa intram si pe alte piete, din strainatate”, a adaugat Alexandru Lapusan.
Concomitent cu strategia de dezvoltare a revistei in zona de print, Zitec se va ocupa de extinderea prezentei publicatiei Harap Alb continua in spatiul online.
In ultimii ani, producatorul local de aplicatii online a investit 520.000 de dolari in trei startup-uri americane, Videopublishing.com, Zipongo si HuddleHero.com, in care detine participatii minoritare.