Veniturile Romtelecom au scazut cu 11,8% in trimestrul trei
romtelecomvenituriscaderetelefonie fixaservicii
Veniturile Romtelecom au scazut cu 11,8% in trimestrul al treilea, la 160,1 milioane euro, iar profitul EBITDA a coborat cu 5,6%, la 36,9 milioane euro. Vinovata este telefonia fixa, zona in care au fost inregistrate scaderi cu 17% ale serviciilor, din cauza pierderii de abonati si venitului mediu pe utilizator mai redus.
Declinul veniturilor si profitului EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) in trimestrul al treilea "reflecta partial si o modificare a politicilor contabile de recunoastere a veniturilor anticipate si o schimbare in politicile comerciale", a declarat directorul financiar executiv al companiei, Anastasios Tzoulas.
Scad serviciile de telefonie fixa
Astfel, fara acesti factori, veniturile Romtelecom ar fi scazut cu numai 8,7% in trimestrul al treilea fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut. Declinul din trimestrul al treilea reflecta in principal o scadere de 17% a serviciilor de telefonie fixa, din cauza pierderii de abonati si venitului mediu pe utilizator mai redus.
Rezultatul operational EBIT (inainte de dobanzi si taxe) al companiei s-a constituit intr-o pierdere de 3 milioane euro in perioada iulie-septembrie, comparativ cu un rezultat negativ de 13,9 milioane euro in intervalul corespunzator din 2010. Marja profitului EBITDA raportat la venituri a crescut de la 21,5% la 23%.
Creste numarul de abonati la internet si televiziune
Numarul clientilor serviciilor de voce a coborat cu 4,5%, la 2,527 milioane, de la 2,646 milioane la 30 septembrie 2010. Compania a compensat insa prin cresterea bazei de abonati la serviciile de internet broadband si televiziune.
Numarul clientilor Romtelecom pe segmentul de internet a urcat astfel in cele 12 luni analizate cu 16,8%, de la 947.379 la 1,107 milioane, in timp ce pe serviciile TV a fost inregistrata o crestere de 20,4%, de la 1,003 milioane la 1,208 milioane. Totodata, numarul total al abonamentelor la serviciile companiei (telefonie, internet, TV) a crescut cu 5,3%, la 4,9 milioane.
Cheltuielile operationale au scazut cu 11% in trimestrul al treilea 2011 comparativ cu anul anterior, excluzand amortizarea si cheltuielile de restructurare si luand in calcul chetuieli incrementale pe client, cum ar fi programele TV si costurile de achizitie de noi clienti.