Utilizatorii de telefonie mobila din toata lumea isi verifica telefonul de peste 80 de miliarde ori pe zi
telefonie mobiladeloitte global mobile consumer trends
Potrivit primei editii a raportului Deloitte Global Mobile Consumer Trends 2016, rata de utilizare a terminalelor mobile este in crestere, in anumite categorii chiar dubla, ceea ce arata o schimbare semnificativa in comportamentul consumatorilor, dar si o preferinta pentru comunicatii non-voce, precum mesageria text sau instant.
Pentru realizarea raportului Global Mobile Consumer Trends, Deloitte a colectat informatii privind comportamentul consumatorilor, opinii si tendinte pentru o gama larga de produse si servicii mobile sI wireless in regiuni si tari distincte.
Rezultatele studiului ofera o perspectiva ampla a pietei mobile, cu analize si comparatii intre tari ce acopera sase continente, 31 de tari si 49.500 de respondenti.
Conform Global Mobile Consumer Trends, platile mobile iau avant. Cu toate ca sunt de putin timp pe piata, platile mobile de tip mPayment au crescut semnificativ, la nivel global.
Pe pietele dezvoltate, 20% dintre consumatori au raportat plati mobile. Pe pietele in curs de dezvoltare, 47% dintre consumatori au folosit telefonul mobil pentru a efectua plati electronice, in timp ce 65% s-au aratat interesati de a folosi aceasta tehnologie.
China, o piata dominata de platile in numerar, s-a evidentiat, anul trecut, ca una dintre tarile care au adoptat platile mobile la cumparaturile in magazine, raportand o crestere de 66% pe acest segment, in ultimul an.
Cu toate acestea, 40% dintre consumatori nu vor sa efectueze plati mobile din motive de securitate.
Studiul mai arata ca mobilitatea vine in diverse forme si marimi. 78% dintre utilizatori detin un telefon inteligent, aproape 10% au accesorii wearable si mai bine de jumatate sunt posesori de tablete.
De asemenea, un sfert dintre consumatorii de pe pietele dezvoltate au in plan sa cumpere un gadget wearable, in urmatoarele 12 luni.
La nivel de tara, Singapore are cel mai mare numar de consumatori conectati, iar Polonia este si ea in top, urmata de SUA, Australia si Italia.
Totodata, aproape toti utilizatorii isi verifica telefoanele la cel mult trei ore dupa ce se trezesc.
Pe pietele emergente, 93% dintre utilizatori isi verifica telefonul la o ora sau chiar mai putin de la trezire, in timp ce 14% isi verifica telefonul mobil de cel putin 100 de ori pe zi.
Consumatorii prefera mesageria text si instant. Primul lucru pe care il fac utilizatorii dimineata este sa verifice, cu prioritate, mesajele text si pe cele instant.
Cu toate ca serviciile de voce raman cel mai utilizat serviciu pentru dispozitive mobile, pe pietele dezvoltate, cu o rata de 76%, ele sunt urmate indeaproape de mesageria text, 74%.
Pe pietele dezvoltate, viteza 4G este, in mod constant, mai mare decat viteza Wi-Fi. In America de Nord, metoda preferata de conectare la internet ramane Wi-Fi, in timp ce Europa si Asia-Pacific prefera conexiuni mobile cum este 4G.