Un producator chinez de smartphone-uri, evaluat la 10 miliarde dolari
xiaomismartphone-urilenovosmartphonesmicroprocesoareunitati
Producatorul de telefoane inteligente Xiaomi a primit o investitie care evalueaza compania privata la 10 miliarde dolari, oferindu-i grupului infiintat in urma cu trei ani aceeasi valoare ca a gigantului Lenovo, al treilea producator de PC-uri din lume.
Valoarea reprezinta o crestere semnificativa fata de cea anterioara de 4 miliarde dolari si survine intr-un moment in care smartphone-urile chinezesti ies la suprafata ca rivale serioase ale brandurilor cunoscute, precum cele ale Apple si Samsung, atat acasa, in China, cat si peste hotare.
Fondatorul Xiaomi, Lei Jun, a confirmat valoarea companiei pentru site-ul Weibo, dar nu a oferit alte informatii referitoare la sursa de finantare.
"Este adevarat. Va multumesc tuturor", a precizat Lei Jun. Mai multe detalii vor fi furnizate in data de 5 septembrie, cand compania va face un "mare anunt".
Xiaomi a devansat Apple in China, in al doilea trimestru financiar, devenind al saselea cel mai important producator de smartphone-uri in functie de cota de piata, potrivit grupului de market research Canalys. Xiaomi are 5% din piata, in timp ce Apple se multumeste cu 4,8%.
Compania Xiaomi ("Little Rice") a rasarit ca prin minune in "gradina tehnologica" a Chinei.
Telefoanele Xiaomi utilizeaza componente high-end, dar costa mai putin decat modelele Samsung sau Apple. Multi compara compania cu Apple, datorita abilitatii sale de a genera un soi de "buzz" inainte de marile lansari. Compania mai are si alte surse de venituri, precum platforma digitala de jocuri proprie si o aplicatie de mesagerie sociala, MiLiao.
"Xiaomi este si o companie de internet", a spus Lei. Printre investitorii companiei se numara fondul Temasek din Singapore si Qualcomm, compania americana producatoare de microprocesoare. In ultima runda de finantare, incheiata in urma cu un an, Xiaomi a reusit sa stranga 216 milioane dolari.
Compania de internet Tencent, un partener de nadejde al Xiaomi (cele doua branduri au colaborat in vederea lansarii celui mai nou telefon al Xiaomi) ar putea fi unul din investitorii in companie, dar a refuzat sa ofere alte detalii.
Xiaomi le vinde telefoane direct consumatorilor si le lanseaza in editii limitate, iar majoritatea unitatilor se comercializeaza foarte rapid. Cel mai nou telefon Xiaomi, un dispozitiv ieftin, denumit Red Rice, costa 130 dolari (799 Rmb). S-au vandut 100.000 de unitati ale acestui model in doar 90 de secunde, potrivit site-ului companiei.
Xiaomi are insa si rivali. Cota globala a Lenovo pe piata smartphone-urilor s-a dublat, la 4,7%, in ultimul trimestru, potrivit Gartner. Cota de piata a Apple a scazut de la 18,8% la 14,2%.