Un model mai inteligent de tarifare a broadband-ului mobil imbunatateste experienta de utilizare
studiuericssonericsson consumerlabretele socialeclientitarife
Ericsson ConsumerLab a studiat modul in care un model mai inteligent de tarifare si administrare a traficului mobil de date poate imbunatati experienta de utilizare, ajutandu-i, in acelasi timp, pe operatori sa isi asigure fluxurile de venit. Studiul "Smarter Mobile Broadband" realizat de companie se bazeaza pe 2.300 de interviuri cu utilizatori de Internet mobil cu varste cuprinse intre 16 si 59 de ani din SUA, Marea Britanie, Indonezia si Brazilia.
Studiul a aratat ca cele mai importante motive pentru care un utilizator alege un anumit plan de servicii de Internet mobil se refera la calitatea si acoperirea oferita de retele, planul de tarife al serviciilor de date si usurinta cu care poate fi inteleasa oferta de date. In plus, cercetarea Ericsson a scos la iveala anumite diferente intre modurile in care utilizatorii percep conceptele de administrare si tarifare a traficului. Spre exemplu, unele elemente au fost considerate atractive de utilizatori de pe toate pietele, in timp ce altele au atras interesul utilizatorilor doar pe anumite piete, demonstrand astfel ca, la nivel international, nivelul de atractivitate al ofertelor variaza de la tara la tara.
Cecilia Atterwall, Head of Ericsson ConsumerLab, a declarat: "Experientele anterioare ale utilizatorilor influenteaza modul in care acestia apreciaza ofertele personalizate si dinamice care sunt posibile prin modele mai inteligente de administrare a traficului. Utilizatorii din Marea Britanie si SUA care au utilizat deja abonamente cu trafic nelimitat sunt mai precauti cand vine vorba de planuri diferentiate de servicii, avand in vedere ca nu sunt obisnuiti sa se gandeasca la obiceiurile lor de consum online. Prin comparatie, acelasi concept este perceput ca un lucru pozitiv pe pietele din Brazilia si Indonezia, acolo unde predomina ofertele prepaid. Utilizatorii de pe aceste piete sunt obisnuiti sa plateasca doar ceea ce utilizeaza si de aceea nu percep aceste oferte ca reprezentand o limitare a ofertelor lor existente."
Cum sa atragi noi clienti
Multi operatori se confrunta nu doar cu nevoia de a atrage clienti noi, ci si cu necesitatea de a creste nivelul de utilizare al serviciilor in randul utilizatorilor existenti. Studiul Ericsson a identificat o serie de solutii pentru aceste probleme: 40-45% dintre respondenti au declarat ca si-ar folosi mai des telefoanele mobile pentru a naviga pe Internet daca s-ar bucura de viteze de transfer mai mari; 30-45% au spus ca un pret mai scazut pentru serviciile de date reprezinta un element cheie pentru a imbunatati nivelul de utilizare al serviciilor de date; 30-40% au vorbit despre importanta duratei de viata a bateriei telefoanelor mobile; iar alti 30-40% dintre participantii la studiu au spus ca o acoperire mai buna a retelei mobile le poate influenta comportamentul de utilizare. Multi utilizatori s-au declarat frustrati ca sunt fortati sa plateasca pentru o oferta pe care nu o folosesc in intregime, ei aratandu-se astfel interesati de oferte de date personalizate.
Diferente locale
Studiul a scos la iveala si o serie de diferente intre modul in care respondentii din cele patru tari privesc anumite concepte de tarifare a traficului. In Brazilia, utilizatorii s-au declarat mai degraba in favoarea libertatii de a alege si a plati doar pentru anumite servicii, in timp ce in Indonezia, utilizatorii erau preocupati in mod special de diferite modalitati de a creste viteza de transfer. In SUA si Marea Britanie, unul dintre cele mai atractive concepte s-a referit la abilitatea utilizatorilor de a controla mai bine costurile utilizarii datelor in roaming.
"Este clar ca dispozitivele mobile mai avansate incurajeaza utilizarea serviciilor de Internet mobil. Datorita popularitatii in crestere a smartphone-urilor pe toate pietele din lume, ne asteptam sa vedem un numar tot mai mare de oameni care dezvolta un comportament de consum de servicii de date mai complex, pe masura ce navigarea online devine o parte obisnuita din viata lor de zi cu zi", a declarat Atterwall.
Studiul a evidentiat si o modalitate de a face tarifarea serviciilor mai inteligenta din perspectiva utilizatorilor, incurajand, in acelasi timp, un nivel mai intens de utilizare a serviciilor si imbunatatind experienta utilizatorilor: crearea de valoare pas cu pas. Daca utilizatorilor li se permite sa se bucure de o oferta de date cu adevarat nelimitata pentru acele servicii care le-au devenit indispensabile vietii de zi cu zi, ei nu se vor simti ingraditi de operatori. Serviciile relevante pentru utilizatori difera de la tara la tara: astfel, utilizatorii din Marea Britanie si SUA folosesc mai des servicii simple de browsing pe Internet, servicii de email, retele sociale, acces Wi-Fi si servicii de harti electronice.
In Brazilia, cei mai multi utilizatori intra pe Internet de pe mobil pentru a naviga pe diferite site-uri, pe retele sociale si pentru a folosi programe de mesagerie instant, in timp ce interactiunea pe retele sociale este cel mai important serviciu din Indonezia.
Raportul complet poate fi accesat
aici.