Tot mai multi bani iau drumul cumparaturilor online
cumparaturi onlinecarti onlinehaine online
Intre 15 iunie si 15 august 2015, romanii au cheltuit peste un milion de euro pe carti si materiale didactice, fashion si turism, conform unei analize realizate de platforma 2Parale.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi pentru categoriile cele mai populare in materie de vanzari online, in vara acestui an, a fost de aproximativ 100 de lei, pentru carti si materiale didactice, respectiv 140 de lei, pentru fashion, si 900 de lei, pentru turism.
Cea mai valoroasa achizitie online din categoria carti si materiale didactice a fost de 3.500 de lei.
De asemenea, la categoria fashion, cea mai mare achizitie inregistrata in vara lui 2015 este de aproximativ 3.300 de lei.
In cazul turismului, cea mai mare suma platita online pentru un bilet de avion a fost de aproximativ 10.000 de lei.
Desi, pe perioada concediilor, piata de e-commerce scade, numarul de comenzi online creste semnificativ de la un an la altul.
Cumparaturi online sunt influentate de serviciile extra, disponibilitatea promotiilor si a reducerilor, diversitatea produselor si a serviciilor sau programele de loializare.
"Pentru toamna lui 2015, vom asista si la o crestere a categoriilor de IT&C si produse pentru copii, pe langa trendul deja ascendent al cartilor, materialelor didactice si fashion-ului, odata cu perioada back to school si Black Friday", a estimat Dorin Boerescu, CEO al 2Parale, citat de Agerpres.
Rochia a fost cel mai cautat produs online in vara lui 2015, cumparaturile acestui obiect vestimentar crescand cu 60% fata de perioada similara din 2014.
In schimb, costumele de baie au fost in scadere cu 28% fata de aceeasi perioada din 2014.
Perioada din zi cea mai favorabila pentru cumparaturi online din categoriile carti, fashion si turism, in intervalul de timp 15 iunie - 15 august, a fost pranzul.
Intervalele orare la care s-a atins varful de vanzari online au fost: 14.00-15.00 (1.601 de cumparaturi online), pentru produse din categoria carti si materiale didactice; 15,00 - 16,00 (1.112 de cumparaturi online), pentru produse de fashion, si 13.00-14.00 (29 de cumparaturi), pentru produse si servicii de turism.
Cartile si materialele didactice s-au cumparat cu preponderenta in zilele de marti, in timp ce miercurea si lunea au fost favorabile cumparaturilor din categoriile fashion si turism.