Top 3 probleme majore in Marketing-ul online

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 3 probleme majore in Marketing-ul online
Top 3 probleme majore in Marketing-ul online
de Isabela Grindei la 23 Mar. 2018
Urmareste-ne pe Google News
marketingvanzaripersonalizareclienti

Fie ca vrem, fie ca nu vrem, traim totusi intr-o era digitala, iar asta inseamna ca trebuie sa ne adaptam. Toata lumea vorbeste despre importanta personalizarii in spatiul digital, insa foarte putini o pun in aplicare. V-ati intrebat vreodata de ce?

Personalizarea este strategia "must-have" a afacerilor serioase din mediul online. Potrivit unui studiu, 60% dintre comerciantii online vor sa isi personalizeze cat mai mult afacerea, insa putini stiu cum sa faca acest lucru eficient.

De ce este totusi atat de greu sa folosesti aceasta strategie?

Sa presupunem ca ai tehnologia, ai audienta pe care ti-o doresti si dispui si de suficient timp. Dupa toate acestea, nu raman decat 3 obstacole pe care trebuie neaparat sa le depasesti:


1. Inainte sa personalizezi continutul, segmenteaza publicul

Una dintre marile probleme in marketing este: cum impart clientii, care sunt grupurile? Nu are rost sa utilizez resurse pentru un segment de public care nici nu exista sau nu este real.

Cum identificam datele publicului? Conteaza genul sau varsta, ca este noapte sau ca ploua afara? Si cu cat ne gandim mai mult, vin tot mai multe intrebari si situatia pare imposibil de rezolvat.

Solutia rapida: Uita-te inapoi. Gandeste-te ce e relevant, ce conteaza pentru strategia ta de personalizare. De exemplu, daca vizitatorul  de pe site-ul tau a cautat un cuvant cheie, acesta transmite o informatie despre el, despre dorintele lui. Important este sa vezi care e ideea ta si de unde ar trebui sa pleci. Incepe sa colectezi informatii din trecut.

Solutia pe termen lung: Informatiile si bazele de date ale clientilor tai ar putea fi utilizate ca si criterii de personalizare.

2. Cum arata o experienta personalizata?

De exemplu, un CEO al unei companii stia cum este vremea in locul in care se afla clientul lui si adapta continutul dupa acest aspect. I-a aratat prima data pe site pantaloni scurti, cand vremea era insorita si geci de ploaie, atunci cand ploua. Asta inseamna personalizare.

Evident, este doar un exemplu. Nu e numai despre a afisa categorii de produse clientilor care intra pe site-ul tau in functie de vremea din acea zi. Orice informatie despre clientul tau te poate ajuta in personalizare. Ce muzica asculta, daca este casatorit sau nu, dar si alte aspecte personale iti pot oferi o imagine de ansamblu, iar tie iti va fi mai clar cum trebuie personalizat continutul tau.
 
Solutia rapida: Bazeaza-te pe simplitate. Barbatii tin sa cumpere diferit fata de femei. Comportamentele din trecut sunt un indicator foarte bun pentru interesele viitoare ale clientilor.

Solutia pe termen lung: Testeaza! Creeaza experiente personalizate unice. Risca!
 
3. Cum functioneaza?

Sa presupunem ca ai abordat toate lucrurile explicate mai sus si ai gasit in sfarsit o strategie de personalizare eficienta, insa cum aplici asta? Analizeaza cat la suta din site-ul sau platforma ta este personalizata si cat continut este static. Studiaza bine publicul. Daca efectuezi anumite modificari la site, ai putea provoca un dezastru. In unele cazuri, este indicat sa incepi de la zero.
 
Solutia rapida: Asigura-te ca nu investesti foarte mult in ceva ce risca sa expire in scurt timp, ceva ce nu are garantie pe termen lung.

Solutia pe termen lung:  Invata sa vezi si sa utilizezi personalizarea ca o modalitate de a descoperi, de a invata despre clientii, vizitatorii site-ului tau.

Secretul  de a intelege cu adevarat si de a implementa o personalizare eficienta in  marketing consta in intelegerea comportamentului utilizatorilor si a profilului acestora. In momentul in care comerciantii inteleg pe deplin preferintele clientilor lor, sunt capabili sa segmenteze mai bine aceste informatii si automat creeaza o comunicare autentica si eficienta.


Citeste si: Ai un site? Iata 15 sfaturi pentru a crea continut care sa devina viral
 

Online Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus

today13 Ian. 2025
Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x