Top 3 probleme majore in Marketing-ul online
marketingvanzaripersonalizareclienti
Fie ca vrem, fie ca nu vrem, traim totusi intr-o era digitala, iar asta inseamna ca trebuie sa ne adaptam. Toata lumea vorbeste despre importanta personalizarii in spatiul digital, insa foarte putini o pun in aplicare. V-ati intrebat vreodata de ce?
Personalizarea este strategia "must-have" a afacerilor serioase din mediul online. Potrivit unui studiu, 60% dintre comerciantii online vor sa isi personalizeze cat mai mult afacerea, insa putini stiu cum sa faca acest lucru eficient.
De ce este totusi atat de greu sa folosesti aceasta strategie?
Sa presupunem ca ai tehnologia, ai audienta pe care ti-o doresti si dispui si de suficient timp. Dupa toate acestea, nu raman decat 3 obstacole pe care trebuie neaparat sa le depasesti:
1. Inainte sa personalizezi continutul, segmenteaza publicul
Una dintre marile probleme in marketing este: cum impart clientii, care sunt grupurile? Nu are rost sa utilizez resurse pentru un segment de public care nici nu exista sau nu este real.
Cum identificam datele publicului? Conteaza genul sau varsta, ca este noapte sau ca ploua afara? Si cu cat ne gandim mai mult, vin tot mai multe intrebari si situatia pare imposibil de rezolvat.
Solutia rapida: Uita-te inapoi. Gandeste-te ce e relevant, ce conteaza pentru strategia ta de personalizare. De exemplu, daca vizitatorul de pe site-ul tau a cautat un cuvant cheie, acesta transmite o informatie despre el, despre dorintele lui. Important este sa vezi care e ideea ta si de unde ar trebui sa pleci. Incepe sa colectezi informatii din trecut.
Solutia pe termen lung: Informatiile si bazele de date ale clientilor tai ar putea fi utilizate ca si criterii de personalizare.
2. Cum arata o experienta personalizata?
De exemplu, un CEO al unei companii stia cum este vremea in locul in care se afla clientul lui si adapta continutul dupa acest aspect. I-a aratat prima data pe site pantaloni scurti, cand vremea era insorita si geci de ploaie, atunci cand ploua. Asta inseamna personalizare.
Evident, este doar un exemplu. Nu e numai despre a afisa categorii de produse clientilor care intra pe site-ul tau in functie de vremea din acea zi. Orice informatie despre clientul tau te poate ajuta in personalizare. Ce muzica asculta, daca este casatorit sau nu, dar si alte aspecte personale iti pot oferi o imagine de ansamblu, iar tie iti va fi mai clar cum trebuie personalizat continutul tau.
Solutia rapida: Bazeaza-te pe simplitate. Barbatii tin sa cumpere diferit fata de femei. Comportamentele din trecut sunt un indicator foarte bun pentru interesele viitoare ale clientilor.
Solutia pe termen lung: Testeaza! Creeaza experiente personalizate unice. Risca!
3. Cum functioneaza?
Sa presupunem ca ai abordat toate lucrurile explicate mai sus si ai gasit in sfarsit o strategie de personalizare eficienta, insa cum aplici asta? Analizeaza cat la suta din site-ul sau platforma ta este personalizata si cat continut este static. Studiaza bine publicul. Daca efectuezi anumite modificari la site, ai putea provoca un dezastru. In unele cazuri, este indicat sa incepi de la zero.
Solutia rapida: Asigura-te ca nu investesti foarte mult in ceva ce risca sa expire in scurt timp, ceva ce nu are garantie pe termen lung.
Solutia pe termen lung: Invata sa vezi si sa utilizezi personalizarea ca o modalitate de a descoperi, de a invata despre clientii, vizitatorii site-ului tau.
Secretul de a intelege cu adevarat si de a implementa o personalizare eficienta in marketing consta in intelegerea comportamentului utilizatorilor si a profilului acestora. In momentul in care comerciantii inteleg pe deplin preferintele clientilor lor, sunt capabili sa segmenteze mai bine aceste informatii si automat creeaza o comunicare autentica si eficienta.
Citeste si:
Ai un site? Iata 15 sfaturi pentru a crea continut care sa devina viral