Telefonul castiga teren in fata televizorului ca dispozitiv folosit pentru informare
telefoninformarelaptopdesktop
Smartphone-urile sunt utilizate mai mult decat anul trecut in special pentru informare (42% anul acesta fata de 35% in 2013), se arata in studiul realizat de Daedalus Millward Brown.
In schimb, in ceea ce priveste compararea preturilor sau achizitii propriu zise, procentele nu sunt foarte diferite fata de anul trecut.
Practic, in februarie anul acesta, in jur de 25,8% dintre cei care detin un smartphone il folosesc si pentru a compara preturi, la inceputul lui 2013 procentul era de 21,4%.
Totodata, cei care detin un smartphone si il utilizeaza pentru achizitii ajung la un procent de 19,2%, fata de 15,1% anul trecut.
“Evolutia nesemnificativa a utilizarii smartphone-urilor pentru achizitii online, in conditiile in care numarul de smartphone-uri a crescut vizibil, are de a face si cu lipsa adaptarii site-urilor de e-commerce la aceste terminale. Jucatorii din aceasta industrie trebuie sa inteleaga ca telefonul mobil reprezinta pentru ei o poarta mare de acces catre persoanele care fac cumparturi online” a spus Daniel Enescu, managing partner Daedalus Millward Brown.
Cea mai mare parte a celor care cumpara online utilizeaza laptopuri sau calculatoare desktop, 86% dintre cei care au facut cel putin o achizitie online in ultimele 6 luni folosind aceste terminale.
“Trebuie insa remarcat si aici ca un procent semnificativ de 14% dintre persoane nu a folosit deloc laptop-ul sau desktop-ul pentru cumparaturile online realizate in ultimele 6 luni”, mai spune Enescu.
Studiul a fost realizat utilizand panelul Daedalus Online, pe un esantion de 930 persoane care au facut cumparaturi online in ultimele 6 luni.
Esantionul a fost cules in doua valuri - in februarie 2013 si februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/-4%.