Surse: Apple doreste sa cumpere site-ul The Fancy
surseapplefacebookitunes music storee-commercethe fancy
Apple se afla in negocieri pentru achizitionarea The Fancy, un site de comert social foarte apreciat, sprijinit de cofondatorii Twitter si Facebook. Astfel, Apple si-ar putea asigura un loc pe piata emergenta de e-commerce si 400 milioane de utilizatori cu carti de credit ar urma sa faca shopping in iTunes Store - Apple ar obtine venituri considerabile.
Chiar daca The Fancy este mai modest decat rivalul Pinterest, unde cu ajutorul similaritatii, utilizatorii pot realiza adevarate liste de lucruri care ii intereseaza, startup-ul din New York, cu 20 de angajati, condusi de cofondatorul si CEO-ul
Joe Einhorn (foto), este mai apropiat de ceea ce se doreste a fi un site de intermediere a tranzactiilor. The Fancy pastreaza 10% din pretul achizitiilor si vanzarile sunt in crestere.
Einhorn si CEO-ul Apple, Tim Cook, s-au intalnit la inceputul acestui an, in cadrul unei conferinte despre mediul digital. Cook, care nu participa la iuresul social media in mod vizibil, a inceput sa utilizeze The Fancy, la scurt timp de la intrevederea cu Einhorn.
The Fancy a obtinut o finantare de 10 milioane de dolari si valora 100 milioane de dolari, in toamna lui 2011. Finantarea a fost oferita de PPR, conglomeratul francez de lux din spatele brandului Gucci.
Boardul cuprinde personalitati grele: cofondatorul Twitter, Jack Dorsey, cofondatorul Facebook, Chris Hughes, LeRoy Kim, de la Allen & Co. si James Pallotta, proprietarul Boston Celtics. Printre investitori se afla si Marc Andreesen si Ben Horowitz, cofondatorii firmei de venture-capital Andreessen Horowitz.
Totusi, de ce ar fi interesat Apple de o companie veche de doar doi ani, cu 20 de angajati? Istoria Apple-ului in domeniul comertului online a inceput in urma cu 15 ani. La 10 noiembrie 1997, Apple a inaugurat primul sau magazin online. In data de 28 aprilie 2003, a intrat in industria comertului digital cu iTunes Music Store. Fundatiile activitatii de e-commerce s-au regasit si in App Store-ul iPhone.
The Fancy a dezvoltat recent un sistem prin care le ofera utilizatorilor un procent din vanzarile generate de lista lor de obiecte. Compania lui Einhorn a inceput sa functioneze initial sub titulatura de Thing Daemon, ThingD, care se dorea a fi o baza de date universala. In februarie, a adoptat un model mai concentrat, in jurul comertului electronic - si afacerea a inceput sa prinda aripi.
Birourile site-ului The Fancy sunt situate deasupra unui Apple Store din New York. Einhorn nu a dorit sa comenteze informatiile publicate de
Business Insider. Apple, Dorsey, Hughes si PPR nu au fost, de asemenea, disponibili.