Sony il schimba pe directorul executiv Howard Stringer cu Kazuo Hirai
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sony il schimba pe directorul executiv Howard Stringer cu Kazuo Hirai
Sony il va schimba, incepand cu 1 aprilie a.c., pe directorul sau executiv Howard Stringer, primul strain care a condus gigantul japonez. Americanul va ramane in continuare in companie in functia de presedinte al consiliului director.
Locul lui Stringer va fi luat de vicepresedintele responsabil cu produsele consumer, Kazuo Hirai.
La sfarsitul anului fiscal care se termina in martie, Sony va raporta pierderi nete pentru al patrulea an consecutiv, cauzate de yenul puternic si vanzarile slabe pe segmentul de televizoare. Mai mult, fabricile companiei au fost afectate serios anul trecut de cutremurul si tsunamiul din 11 martie, iar reputatia Sony a fost afectata de un atac cibernetic in urma caruia hackerii au compromis conturile a peste 100 milioane de clienti ai PlayStation Network.
Stringer conduce Sony din 2005. Hirai si-a petrecut mare parte din cariera in cadrul companiei si a jucat un rol important in dezvoltarea marcii PlayStation in anii '90.
Ne e dor de Sony!
Faptul ca Sony a fost o super companie de electronice nu poate fi contestat. Acum insa tot mai multa lume se indoieste de asta. Gigantul japonez pare sa nu isi mai gaseasca calea, spiritul si concentrarea. Lanseaza produse peste produse, din toate gamele, fara a se focusa exact pe cateva domenii prioritare si fara a empatiza mai mult cu clientii. Pe partea de telefoane mobile, joint-venture-ul sau cu Ericsson a mers slab. Corporatia japoneza nu mai e lider decat pe cateva piete, desi activeaza pe zeci.
Boala a intrat insa in "oasele" companiei japoneze acum cativa ani buni. Sony a inventat playerul muzical portabil si nu a stiut ce sa faca cu el. In 2001 a venit Apple cu al sau iPod si i-a luat aproape totul de pe aceasta piata. Apoi a pus la punct primul e-book reader, mult inaintea Amazon.com. Nu s-a concentrat insa nici aici si acum de abia mai vinde cateva unitati. Amazon.com vinde in schimb milioane de dispozitive Kindle. Si exemplele ar putea continua cu camerele foto lansate intr-o veselie, dar care niciuna nu exceleaza sau cu laptopurile VAIO, superbe la inceput, dar care ulterior si-au pierdut designul si parca au trecut si ele pe planul doi.
Campanie pentru a readuce Sony pe calea cea buna
Site-ul de gadgeturi Gizmodo.com, unul dintre cele mai citite din lume, a lansat o campanie prin care spera sa-i trezeasca din somn pe managerii uriasului cu picioare de plumb. Au lansat o pagina speciala numita "Ne lipseste Sony". In acea sectiune editorii incearcau sa-i aduca companiei aminte cine a fost si ce a ajuns, prin articole de genul: "Concentreaza-te Sony, concentreaza-te!", "Sony si-a pierdut calea" sau "Descrie Sony intr-un cuvant".
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"