Samsung nu mai dicteaza succesul Android-ului, ci smartphone-urile facute pe vapor
samsungtelefoanesmartphone-uriandroidiosapple
Cresterea cotei de piata a sistemului de operare Android nu se mai datoreaza Samsung-ului, ci producatorilor no-name de smartphone-uri din China, informeaza analistul Charlie Wolf de la Needham.
Potrivit lui Wolf, cota de piata a Samsung in privinta Android-ului a ramas la 40%.
De la inceputul anului trecut, categoria "alti producatori care utilizeaza Android" a crescut de la 10% la 25%.
Wolf ne spune cine anume se incadreaza in aceasta mult ravnita categorie: "Cele mai multe din aceste companii, localizate in China, au intrat pe piata cu smartphone-uri ieftine cu Android, care au ajuns sa aiba chiar si pretul unui telefon cu functii de baza. Cei mai multi cumparatori de asemenea "smartphone-uri" le folosesc in calitate de telefoane cu functii de baza".
Acest fapt are implicatii deosebite asupra pietei de smartphone-uri. In privinta lui Samsung, este clar ca intampina aceleasi probleme ca si Apple.
Samsung a ajuns la saturatie. Per total, piata smartphone-urilor Samsung se afla in crestere, dar aceasta a incetinit si piata high-end este saturata pentru gigantul sud-coreean.
Microsoft doreste sa "atace" zona low-end a pietei pentru a obtine noi utilizatori, dar o sa ii fie greu sa se lupte cu producatorii no-name de telefoane foarte ieftine cu Android. Nokia are un smartphone de 150 de dolari, o alegere inspirata, dar care este de doua ori mai scumpa decat un telefon inteligenta produs de o companie anonima chineza.
Daca Google nu gaseste o modalitate prin care sa ii determine pe utilizatori sa descarce aplicatii, sa navigheze pe internet si sa cumpere continut, cresterea este in van.
Apple nu va rivaliza in niciun caz cu un produs in zona low-end sau cel putin asa estimeaza specialistii. iPhone-ul "ieftin" ar putea sa activeze cel putin pe piata mid-end a telefoanelor inteligente, daca nu chiar mai sus, unde deja discutam despre un aparat scump.