ROVIO: Vrem sa ajungem mai mari decat Disney
roviogoogledisneydescarcarimickey mousevanzari
Jocul celor de la Rovio, Angry Birds, a inregistrat pana acum 700 de milioane de descarcari. Rovio este mai mult decat o companie de aplicatii. Noul joc al dezvoltatorilor, Angry Birds Space, a fost lansat astazi si marcheaza semnarea unui parteneriat intre Walmart si Rovio, pentru distributia produsului in miile de magazine ale retailerului american.
Angry Birds Space este prima continuare a celebrului Angry Birds, a declarat CMO-ul (Chief Marketing Officer) Rovio, Peter Vesterbacka, in timpul unei conferinte de presa, tinuta la IGNITION West.
Pentru lansarea noului joc spatial al Rovio, echipa a colaborat cu specialisti de la NASA si National Geographic. "Nu discutam doar despre lansarea unui joc, ci a unei francize. Aceasta este mai mare decat lansarea unui film la Hollywood. Rovio este primul brand care va fi lansat din lumea digitala in cea materiala", a precizat Vesterbacka.
O oferta de refuzat
Rovio a refuzat o oferta de achizitie de 2 miliarde de dolari anul trecut, venita din partea gigantului Zynga. Vesterbacka a declarat ca modelul companiei Rovio este Disney, o marca de 74 miliarde de dolari.
Cata ambitie! Rovio doreste sa devina mai mare decat Disney, care in fiecare an inregistreaza vanzari de 28 miliarde de dolari. Doar brandul Mickey Mouse valoreaza 9 miliarde de dolari! Nu-i rau pentru un soricel!
Vesterbacka a mai spus ca daca Walt Disney si-ar fi lansat afacerea in zilele noastre, ar fi mizat pe jocuri, nu desene animate. Disney ar fi semanat mai degraba cu Rovio, decat cu Zynga.
Rovio nu mai este o companie de jocuri
"Zynga este o companie de jocuri. Dar noi nu ne mai consideram doar atat. Am vandut in 2011 peste 25 milioane de jucarii de plus. Brandul Angry Birds trebuie sa fie disponibil pretutindeni", a mai precizat Vesterbacka. "Daca mergi la cumparaturi in China, vei intalni la orice pas produsele Angry Birds. Suntem cea mai copiata companie din China, fapt ce atesta admiratia pentru Rovio. Nu sustinem pirateria... dar ne bucuram de milioane de chinezi care indragesc marca Angry Birds".
Moderatorul dezbaterii, Nicholas Carson, de la
Business Insider, a subliniat ca fenomenul Angry Birds a crescut mai rapid decat Google, Skype, Facebook sau Skype.