Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
de Vlad Strunescu la 08 Iul. 2019
Urmareste-ne pe Google News
studii gfkgfk future buycumparaturi onlineonline shoppingobiceiuri cumparare romani

GfK a publicat, astazi, rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare.

Studiul GfK FutureBuy 2018, realizat in 35 de tari, a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi online si offline, pe categorii de produse si pe categorii de varste/ generatii.

Citeste si: Codul Fiscal, modificat din nou
 
Cautarea de produse si servicii, de informatii suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alti utilizatori si compararea preturilor sunt comportamentele de cumparare pe internet cel mai des intalnite. 
 
Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de crestere, in 2018 fata de anul anterior in Romania, sunt cumparaturile de pe dispozitive mobile in timp ce se uita la televizor, folosirea acelorasi dispozitive pentru a plati in magazine si realizarea de achizitii la click pe reclame online.
 
 

Rolul Internetului in procesul de cumparare

Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des, in 2018 versus 2017, pentru a gasi produsele pe care si le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. 
 
Este important pentru ei sa consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care ii intereseaza si recenziile expertilor. 
 
De asemenea, este foarte important pentru ei sa poata compara preturile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum si sa aiba acces la demonstratii despre cum functioneaza produsele. 
 
De acesti factori tin seama cumparatorii, mai cu seama in cazul produselor electro-IT, al altor bunuri de folosinta indelungata sau imbracaminte. 
 
Compararea preturilor din diferite magazine este o practica tot mai frecventa pentru 44% dintre cei chestionati, Romania situandu-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arata atentia sporita pentru gasirea celui mai bun raport calitate-pret pentru produsele de care suntem interesati.
 
41% dintre respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 3 din 10 au apelat la liste de cumparaturi, in scadere cu 2% fata de anul anterior. 
 
Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru mai bine de jumatate dintre romanii din mediul urban utilizatori de internet.
 
 

Co-crearea poate creste loialitatea

Peste 7 din 10 consumatori afirma ca pentru ei este important ca pretul unui produs sa fie acelasi, fie ca il cumpara din mediul online sau din magazine.
 
Loialitatea fata de produse sau magazine este din ce in ce mai greu de pastrat. 54% dintre respondenti sunt de acord cu afirmatia ca retailerii, advertiserii si brandurile le influenteaza mai putin ca oricand decizia de cumparare.
 
De asemenea, tot 54% dintre acestia spun ca ar fi mai loiali unui brand sau retailer care le ofera posibilitatea sa personalizeze, sa dea sugestii sau sa ajute la conceperea produselor sau a serviciilor pe care le cumpara.
 
53% spun ca apreciaza cand site-urile le fac recomandari pe baza intereselor lor, aratate in vizitele anterioare. Acest procent este in scadere cu 3% fata de 2017.
 
Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani din mediul urban, utilizatori de internet si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.

Citeste si: Crestere de 5% pentru PIB al Romaniei, in primul trimestru din 2019
 
Studiul a fost derulat in Romania pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram
Economie

Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram

today11 Mar. 2025
Bucurestiul, noul tigru economic al Europei de Est? Am depasit Budapesta si Praga!
Economie

Bucurestiul, noul tigru economic al Europei de Est? Am depasit Budapesta si Praga!

today11 Mar. 2025
Saltea ortopedica sau memory foam? Care e alegerea potrivita pentru tine?
Life Style

Saltea ortopedica sau memory foam? Care e alegerea potrivita pentru tine?

today11 Mar. 2025
Abdomen plat: cum te poti ajuta atunci cand dietele clasice nu reusesc
Life Style

Abdomen plat: cum te poti ajuta atunci cand dietele clasice nu reusesc

today11 Mar. 2025
Presedintele Bursei de Valori Bucuresti, apel la tanara generatie: tinerii ar trebui sa inceapa sa investeasca cat mai devreme
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Presedintele Bursei de Valori Bucuresti, apel la tanara generatie: tinerii ar trebui sa inceapa sa investeasca cat mai devreme

today11 Mar. 2025
Oare Donald Trump aplica in politica sa Teoria Nebunului?
Analize

Oare Donald Trump aplica in politica sa Teoria Nebunului?

today10 Mar. 2025
Top 3 idei de amenajare a livingului cu canapele
Casa si gradina

Top 3 idei de amenajare a livingului cu canapele

today10 Mar. 2025
Care sunt avantajele unei saltele cu memorie? Afla mai multe despre cele disponibile la Ortopedicus
Casa si gradina

Care sunt avantajele unei saltele cu memorie? Afla mai multe despre cele disponibile la Ortopedicus

today10 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Saltea ortopedica sau memory foam? Care e alegerea potrivita pentru tine?
Life Style

Saltea ortopedica sau memory foam? Care e alegerea potrivita pentru tine?

today11 Mar. 2025
Abdomen plat: cum te poti ajuta atunci cand dietele clasice nu reusesc
Life Style

Abdomen plat: cum te poti ajuta atunci cand dietele clasice nu reusesc

today11 Mar. 2025
Presedintele Bursei de Valori Bucuresti, apel la tanara generatie: tinerii ar trebui sa inceapa sa investeasca cat mai devreme
Banii tai - sectiune de educatie...

Presedintele Bursei de Valori Bucuresti, apel la tanara generatie: tinerii ar trebui sa inceapa sa investeasca cat mai devreme

today11 Mar. 2025
Oare Donald Trump aplica in politica sa Teoria Nebunului?
Analize

Oare Donald Trump aplica in politica sa Teoria Nebunului?

today10 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x