Romanii aloca, in medie, 400 euro pentru un laptop
tabletenotebooklaptopsmartphonevanzariflanco
Romanii cheltuie, in medie, 400 euro pe un laptop, 250 euro pe o tableta si 400 euro pe un smartphone, potrivit unui studiu efectuat de compania Flanco.
Retailerul estimeaza ca, in 2012, vanzarile de laptopuri vor creste cu 20%, cele de tablete se vor tripla, iar smartphone-urile vor cunoaste o crestere a vanzarilor de 10 ori, in magazinele Flanco.
Vor creste cu 20% vanzarile la notebookuri
In 2011, in magazinele Flanco, notebookurile au avut o pondere in vanzari de circa 17%, iar pentru 2012, retailerul estimeaza o crestere cu 20% a vanzarilor pentru aceasta categorie de produse.
Rata de penetrare in Romania a notebookurilor este de 20%, in conditiile in care in ultimul timp se adreseaza toti membrii unei familii cu aceste produse. Nu se mai vinde doar o unitate de PC sau notebook per familie, iar durata de viata pentru un echipament IT este de aproximativ trei ani, potrivit sursei citate.
Flanco estimeaza triplarea vanzarilor de tablete
Vanzarile Flanco de tabletele au avut, in 2011, o pondere de circa 1% in vanzarile totale, respectiv 5% in vanzarile din categoria PC. Pentru 2012, reprezentantii companiei estimeaza o triplare a vanzarilor de tablete, in conditiile in care piata de tablete este inca la inceput in Romania. Flanco isi propune sa ajunga, in anul 2012, la o cota de 18% pe piata tabletelor.
Potrivit reprezentantilor Flanco, preturile laptopurilor, tabletelor si smartphone-urilor au crescut pe finalul anului 2011, din cauza evolutiei unor factori precum costul materialelor, disponibilitatea componentelor si evolutia cursului de schimb.
Va creste pretul mediu la laptopuri
In ceea ce priveste evolutia preturilor in 2012, Flanco estimeaza cresteri ale pretului mediu pentru laptopuri, datorate, in primul rand, reducerii disponibilitatii de hard-disk-uri. Tabletele si smartphone-urile pot inregistra, de asemenea, usoare cresteri de pret, pe fondul imbunatatirii performantelor si a dotarilor fiecarui echipament.
60% dintre clientii de tablete si smartphone au pana in 35 de ani
"Clientii care investesc in astfel de produse sunt tineri, 60% avand varsta pana in 35 ani, dinamici - au nevoie de portabilitate sporita, pasionati de tehnologie si interesati de informatii in timp real. Lor le oferim pe langa cele mai noi si mai performante tehnologii, consiliere specializata, demostratii de produs in magazine, precum si pachete promotionale foarte atractive", a declarat Marketing Director Flanco, Violeta Luca. Flanco opereaza o retea de 77 de magazine iar strategia companiei consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala.