Procesul de portare a numerelor de telefon ar putea fi scurtat
ancomportare numere telefonportare
Conform unui proiect al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), durata maxima a procedurilor de portare a numerelor de telefon ar urma sa scada de la 10, la 3 zile lucratoare.
Reglementarea ar urma sa reduca termenele in care furnizorii au obligatia sa realizeze activitatile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare.
Se va reduce semnificativ termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare, de la 4 zile lucratoare la o singura zi.
Aceasta reducere va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, solicitantului portarii i se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare.
Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare ar urma sa scada de la 5, la 4 ore, pentru numerele de telefonie fixa, si de la 4, la 3 ore, pentru numerele de telefonie mobila.
Proiectul ANCOM mai propune impunerea obligatiei de avertizare a utilizatorilor finali prin intermediul tonului distinctiv asupra faptului ca acestia au apelat un numar portat, in toate situatiile in care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decat cel pe care, in mod legitim, l-ar fi asteptat.
De cand este disponibila portarea, au fost portate 677.395 de numere, din care 456.334 de telefonie mobila si 221.061 de telefonie fixa.
In cei trei ani de portabilitate, ANCOM a primit 593 de plangeri si sesizari cu privire la disfunctii.