Pixio: Design-ul site-ului iti poate ridica sau dobori afacerea
imaginedesignpixiodesign plat
Utilizatorii web cauta sa fie cuceriti in experientele lor online. Se lasa sedusi de imagine, in toate formele ei si judeca brand-urile cu care interactioneaza in functie de identitatea construita online.
Descoperirea unui website modern, atractiv si functional poate aduce un consumator aproape de o companie pe care nu o cunoscuse in offline.
Dar si invers, un brand popular in afara internetului, poate suferi o scadere dramatica de imagine in ochii utilizatorului care descopera un website obositor, cu un aspect prafuit si ingropat in practicile decadei trecute.
“De cele mai multe ori, primul contact intre un consumator si o companie sau un produs se face pe site-ul web. Intalnirea va fi de succes sau nu, in functie de impresia creata. Iar pentru ca marketing-ul inseamna perceptie, design-ul unui site poate face diferenta intre profesionalism si calitate indoielnica,” spune Sorin Voica CEO Pixio.
Anul acesta s-au conturat deja tendinte clare in web design, care traduc ceea ce inseamna atractiv in ochii utilizatorilor.
Preocuparea creativilor si a agentiilor se indreapta tot mai mult catre atmosfera, detalii care fac diferenta si interactivitate. Companiile care vor intelege cum sa iasa din comun si sa capitalizeze aceste tendinte vor castiga imagine.
Unul dintre cele mai interesante trenduri de design este cel plat, minimalist pentru o pozitionare moderna (flat design).
De cele mai multe ori, companiile vor un design complicat, in care formele, butoanele si casetele sa aiba umbre, texturi realiste, sa fie 3 D, sa arate ca in viata reala. Considera ca tot ce trebuie evidentiat e necesar sa fie mare, cu text ingrosat, eventual rosu.
Pentru dinamism, se cer animatii in Flash, fara sa se ia in considerare faptul ca majoritatea device-urilor mobile nu le pot afisa. Dar studiile si analizele experientei utilizatorului din ultimii ani arata ca dimpotriva, aceste lucruri il indeparteaza de pe pagina si ii ingreuneaza navigarea si intelegerea mesajelor.
In schimb, grafica plata, cu margini bine definite, in culori solide, fara ornamente inutile, cu texte vizibile si elemente aerisite pe pagina, va spori atentia consumatorului, lasandu-l sa se concentreze asupra informatiei si acesta va retine cu usurinta mesajele cheie.
Principiul este de a nu aglomera site-ul cu nimic din ce nu serveste unui scop si a nu introduce niciun element de design decit daca are si functionalitate. Rezultatul va fi ca utilizatorii vor petrece mai mult timp pe site si vor percepe acea companie drept una moderna, preocupata de tendinte si de ce isi doresc consumatorii.