Peste 6,1 milioane de numere de telefon portate in 11 ani
portare numar telefonieportare telefoniedate ancomportare rcs
In cei 11 ani de la lansarea portabilitatii, serviciul care ofera utilizatorilor libertatea de a-si alege cea mai potrivita oferta pentru nevoile lor de consum pastrandu-si numarul de telefon, peste 6,1 milioane de utilizatori si-au portat numarul de telefon.
Din data de 21 octombrie 2008, cand a fost lansat acest serviciu, si pana la 21 octombrie 2019, au fost portate in total 6.136.162 de numere de telefon, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobila si 829.427 sunt numere de telefonie fixa, potrivit ANCOM.
Citeste si:
Cum sa va aparati de fraudele online de Black Friday si nu numai
De la inceputul acestui an si pana in prezent, au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobila si 53.124 numere de telefonie fixa.
Topul furnizorilor care au primit numere de telefon in reteaua lor
In intervalul 1 ianuarie - 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit in retea prin portare 261.907 de numere de telefonie mobila, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere si Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.
In ceea ce priveste telefonia fixa, in 2019, RCS&RDS a primit cele mai multe numere: 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) si Telekom Romania Communications (706).
ANCOM a primit, de la inceputul anului 2019, 287 de sesizari de la utilizatori cu privire la desfasurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizand anumite disfunctionalitati aparute in cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numarul portat, apeluri din anumite retele.
Cum se anuleaza portarea
O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM in acest an au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este insa in masura sa anuleze un proces de portare, demersurile in acest sens revenind exclusiv in responsabilitatea partilor implicate in acest proces - operator si client.
Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitata portarea (furnizorul acceptor) si poate fi anulat numai de catre titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia, cererea de anulare putand fi depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de ora initiala stabilita pentru realizarea portarii. Dupa depunerea cererii de anulare a portarii de catre utilizator, in conditiile legii, furnizorul acceptor introduce aceasta cerere in baza de date centralizata, iar furnizorul donor confirma anularea procesului de portare.
Este important de retinut ca portarea unui numar de telefon presupune incetarea implicita a contractului incheiat cu furnizorul donor, dar nu anuleaza obligatiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalitati pentru incetarea contractului inainte de expirarea perioadei minime initiale (de 12 sau 24 de luni). Prin urmare, inainte de a solicita portarea unui numar, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice contractul incheiat cu furnizorul din reteaua caruia vor sa plece pentru a vedea daca perioada minima initiala a expirat si ce alte obligatii de plata au.
Citeste si:
Piata romaneasca de software poate depasi pragul de 6,2 miliarde de euro: 53% investitii straine, 47% investitii locale
Utilizatorii au la dispozitie site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla daca un numar este portat si in ce retea functioneaza numarul respectiv. Totodata, site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.