Pentru cei de la Samsung, iPhone 5 a fost un tsunami, care trebuia neutralizat
tsunamiprocesfinalitateapplesamsunghtc
iPhone 5 a fost un "tsunami" care trebuia "neutralizat", potrivit unui email intern scris de fostul CEO al diviziei americane a Samsung. Intr-o corespondenta semnata de Dale Sohn, presedintele si CEO-ul Samsung Telecommunications America, desfasurata pana in august 2013, acesta a sugerat ca Samsung are nevoie de un plan de atac, pentru a rivaliza cu dispozitivul celor de la Apple, care urma sa fie lansat peste trei luni.
"Dupa cum stiti, iPhone 5 va genera un tsunami. Acest lucru se va intampla in septembrie - octombrie", a avertizat Sohn, intr-un mesaj datat 5 iunie 2012.
"Potrivit indicatiilor directorului general, trebuie sa punem la punct un plan de atac pentru a neutraliza acest tsunami", a spus Sohn, adresandu-se lui JK Shin, seful diviziei de dispozitive mobile Samsung.
Apple a vrut sa demonstreze prin prezentarea acestui document ca Samsung s-a temut serios de iPhone.
Emailul a fost scos la iveala dupa marturia lui Todd Pendleton, directorul de marketing al Samsung Telecommunications America, una din diviziile Samsung acuzate ca ar fi incalcat cinci patente Apple.
Samsung l-a chemat pe Pendleton in instanta pentru a discuta despre campania de marketing a companiei, The Next Big Thing. Samsung spune ca aceasta campanie a ajutat compania sa vanda mai multe smartphone-uri si Apple a scris emailuri interne asemanatoare, referitor la competitivitatea cu seria Galaxy.
Dincolo de acest document "tsunami", Apple a adus in discutie un email mai vechi de-al lui Sohn, catre Pendleton, din 4 octombrie 2011 - momentul lansarii iPhone 4S - care sugereaza ca Samsung a apelat la Google, pentru a realiza o reclama anti-Apple; totusi, Samsung s-a razgandit, deoarece producatorul iPhone-ului era "un client important".
Marturia lui Sohn descrie perioada dinainte si dupa aparitia seriilor Galaxy. Samsung a devansat jucatori importanti, precum Apple si HTC. Sohn a spus ca o mare parte din succes se datoreaza eforturilor de marketing ale Samsung, atribuite lui Pendleton.
Procesul, care se desfasoara de circa doua saptamani, va ajunge la o finalitate dupa ce Samsung se va confrunta cu toti martorii, pana la sfarsitul saptamanii viitoare.