OnePlus a depasit Samsung, devenind noul lider al uneia dintre cele mai profitabile piete smarphone din lume, piata din Asia
one plussamsungoneplussmartphoneuritelefoane premiumindiaapplegalaxy s9
Pe segmentul premium al vanzarii de telefoane mobile inteligente, OnePlus a inregistrat un record, depasind gigantul Samsung pe una dintre cele mai importante piete din lume, India.
OnePlus a intrat pe piata smartphone-urilor din India in decembrie 2014, iar in mai putin de patru ani, compania conduce segmentul premium.
In general, OnePlus 6 a fost cel mai bine vandut model din segmentul premium urmat de Samsung Galaxy S9 Plus si OnePlus 5T, in tot intervalul Q2 2018, vanazarile OnePlus acaparand nu mai putin de 40% din piata de telefoane premium. Trebuie remarcat faptul ca 5T nu mai este vandut in India.
Cresterea de la an la an este cu adevarat impresionanta: +446%, asta in conditiile in care si Samsung (34% cota de piata) si Apple (14% cota de piata) au scazut. Practic, OnePlus a reusit o crestere de 446% a vanzarilor pe segmentul premium, intr-o perioada in care Apple si Samsung au raportat vanzari in scadere, comparat anului anterior, ceea ce este cu adevarat impresionant.
OnePlus beneficiaza de marketing puternic, iar compania utilizeaza in mod eficient mediile sociale pentru a ajunge la baza de utilizatori tinta. In acest sens, OnePlus isi mareste acum punctele de vanzare lansand magazine offline si exclusive in orase cheie.
Cu vanzari de aproape trei ori mai mari decat Galaxy S9 Plus, OnePlus 6 este favoritul cumparatorilor din India, producatorul OnePlus reusind performanta de a vinde 1 milion unitati in numai 22 de zile. Per total, piata din India contribuie la aproximativ o treime din vanzarile OnePlus la nivel global.
Samsung ocupa locul secund pe piata din India
Situat acum pe locul 2, Samsung mai realizeaza 34% din vanzarile smartphone la gama premium, in scadere cu 25% fata de anul anterior.
Totusi, compania sta ceva mai bine la gama de buget, performantele superioare la partea de fotografie ajutand compania sa ajunga din urma rivalul Xiaomi, cele doua companii impartind cote de piata aproximativ identice, de 30%.
Specialistii sunt de parere ca India este o miza uriasa, datorita celor 1,3 miliarde de locuitori. Intelegerea si cucerirea unei astfel de piete nu este un lucru usor, iar odata realizat, OnePlus isi va putea continua ascensiunea, si probabil va reusi sa domine marii jucatori Apple si Samsung si pe viitor.
"India ramane o piata importanta pentru OnePlus, contribuind la aproape o treime din veniturile sale globale. In plus, cu fiecare nava pilot, baza de utilizatori OnePlus a crescut in India si acest lucru a inceput sa se traduca in vanzari record pentru fiecare nou model pilot pe care il lanseaza ", a scris Tarun Pathak, director asociat la Research Counterpoint.
Pathak a spus ca segmentul de smartphone-uri premium a crescut cu 21% pe an in 2017 si este de asteptat sa creasca cu 20% si in 2018, ceea ce este inca mai rapid decat piata globala a smartphone-urilor. "Segmentul premium a fost in mod constant peste 1 milion pe trimestru in ultimele sapte trimestre", a scris el.
In comparatie, piata globala a smartphone-urilor din India a crescut cu 18% in acest trimestru, telefoanele cu caracteristici depasind cu 21%. Ofertele cum ar fi cashback, EMI, cumularea de date de catre companii precum Airtel, Vodafone si Reliance Jio, impreuna cu reduceri suplimentare pe schimbul de telefon vechi au ajutat la cresterea cererii pentru acest segment. Segmentul smartphone-urilor premium a crescut cu 19% in trimestrul al doilea.
Samsung, care este al doilea jucator din categoria premium, a reusit sa obtina peste o treime din piata totala de smartphone-uri premium. Seria Galaxy S9 si ofertele din jurul modelului pilot au ajutat compania in al doilea trimestru, cand nu a fost lansat niciun nou model.
Apple se lupta sa tina pasul in segmentul premium in India
Cota Apple in segmentul premium a fost de 14% - cea mai scazuta din istoria sa. Acest lucru a fost cauzat de declinul transferurilor atat pentru iPhone 8, cat si pentru iPhone X. Cresterea taxelor vamale si absenta productiei locale au afectat, de asemenea, strategia de stabilire a preturilor in India.
Pentru Apple, a fost un trimestru brut, Potrivit datelor Counterpoint, cererea pentru iPhone 8 si iPhone X incepe sa se reduca datorita sezonalitatii si provocarilor in ceea ce priveste cresterea preturilor post taxare.
"Apple are o cota de doar 2% din transporturile de smartphone-uri pe piata din India. Restul de 98% a devenit profund inradacinata in ecosistemul Android . Telefoanele Apple au devenit mai scumpe in ultimii doi ani, pe masura ce cei mai importanti furnizori de smartphone-uri isi produc propriile smartphone-uri in India pentru a se conforma reglementarilor locale "Make In India", care au acum taxe de import mai mari (circa 20% si nu fabricati telefoanele in India ", a explicat Pathak despre motivul pentru care Apple se lupta acum in segmentul premium.
OnePlus care ofera specificatii de varf, o performanta buna si aparat de fotografiat la preturi mult mai mici comparativ cu dispozitivele Apple de ultima generatie.
"Apple asambleaza doar un model iPhone 6S (mai devreme era iPhone SE) cu partenerul Wistron din India si nu seria iPhone 7,8 sau X care distanteaza Apple de oportunitatea de ansamblu. Acest lucru arata ca India nu este inca piata prioritara, iar Apple este inca reticent sa se alinieze complet impotriva concurentei cum ar fi Samsung, Xiaomi care si-au infiintat propriile fabrici sau fabricile partenere de productie pentru a mentine pretul competitiv ", explica Pathak
.Cererea este inclinata pentru sub 40.000 de dispozitive datorita preturilor agresive de la cei de la OnePlus. O noua tendinta de "dispozitive premium accesibile" se spune ca atrage consumatorii departe de telefoanele mai scumpe lansate de Samsung si Apple. Huawei, Oppo si Vivo.
Pe langa OnePlus, Samsung si Apple, care domina piata din India, au intrat in joc si jucatori noi, care promit dispozitive la fel de interesante si performante, precum Nokia , Huawei , Vivo, Oppo. Pana se vor impune si acestea pe piata premium a Indiei, OnePlus detine suprematia, cucerind piata cu smartphone-uri mai ieftine, si cu perfromante exceptionale, mult mai accesibile populatiei decat iPhone-urile, de exemplu.
Citeste si:
RAR lanseaza "Cazierul Autoturismului" - Programul care ne arata istoricul REAL al masinilor second hand
Sursa foto: pexeles.com