Nokia renunta la Vertu
nokiavertutelefoanecosturismartphonelux
Nokia isi va vinde subsidiara de lux - producatorul celor mai scumpe telefoane din lume - pe masura ce finlandezii incearca sa isi eficientizeze costurile si sa ramana competitivi in "cursa de inarmare" de pe piata smartphone-urilor.
Vertu a fost creat in 1998 de Nokia pentru a-i seduce pe bogatasii excentrici, dispusi sa dea mii de dolari pe un telefon. Telefoanele produse de subsidiara britanica sunt, de obicei, placate cu metale scumpe.
Nokia a angajat Goldman Sachs, in calitate de consilier al vanzarii Vertu. Subsidiara are o valoare necunoscuta, care poate fi calculata insa in functie de veniturile anuale, care se ridica la 200 - 300 milioane de euro (268 - 402 milioane de dolari).
O persoana apropiata tranzactiei a declarat ca Vertu a captat atentia unor investitori. Compania ar putea fi achizitionata si de brandurile mari de lux, datorita portofoliului sau de clienti si a potentialului de "marketing incrucisat".
Magazinele pricopsite vand telefoane Vertu in peste 60 de tari, mai ales in Rusia, Asia si Orientul Mijlociu, unde miliardarii incearca sa iasa in evidenta cu orice pret.
Tehnologic vorbind, telefoanele Vertu sunt modeste. Cumparatorii beneficiaza totusi de un serviciu exclusivist: un buton situat in partea laterala a Vertu-ului, prin care poate fi apelata o echipa de asistenti. Acestia va pot chema un taxi sau pot face o rezervare la restaurant.
Nokia si Goldman Sachs au refuzat sa comenteze informatiile aparute in presa. Stephen Elop, CEO-ul Nokia, a restructurat compania finlandeza si a semnat un parteneriat cu Microsoft, in incercarea de a recastiga teren pe piata smartphone-urilor. Utilizarea programelor de la Microsoft nu a fost extinsa in cadrul gamei Vertu.