Nokia ataca piata cu un smartphone ieftin, de 99 de dolari
nokiasmartphonelumia 900pretretailsamsung
Noul smartphone de la Nokia, Lumia 900, nu va avea un pret prea mare in SUA. Pretul de retail al acestuia se va situa la 99,99 dolari si AT&T va vinde telefonul incepand cu 8 aprilie. Lumia 900 poate rivaliza cu modele high-end de la Samsung si Apple.
Din pacate, pretul mic l-ar putea transforma intr-un produs care nu poate fi incadrat in liga celor mari. Asta este ironia situatiei Nokia, pe piata de smartphone-uri din SUA. Lumia 900 are un pret atat de redus, incat ar putea fi considerat "ieftin", chiar daca doreste sa atraga clienti care apreciaza calitatea si valoarea unui smartphone.
Smartphone-ul Lumia 900 dispune de cele mai atractive functii. Are un ecran de 4,3 inci si utilizeaza reteaua AT&T 4G. In dispozitiv a fost incorporat un procesor de 1,4 GHz. De asemenea, tehnologia video/foto este foarte avansata. Acumulatorul are o autonomie de sapte ore (convorbire).
Pretul Lumia 900 se incadreaza in categoria celor practicate de Research In Motion (BlackBerry). BlackBerry este insa un telefon inteligent iesit din gratiile utilizatorilor. Lumia 900 are acelasi pret ca si Motorola Atrix (un alt producator de smartphone-uri care a pierdut teren in ultimii ani).
Cele mai cumparate smartphone-uri de la AT&T se vand la preturi de la 199,99 dolari in sus. Aici includem iPhone (399,99 dolari) si Samsung Galaxy Note (pret de retail 299,99 dolari). Samsung va depasi, cel mai probabil, Nokia, in privinta vanzarilor globale de telefoane, bazandu-se in primul rand pe cota de piata in segmentul smartphone-urilor. Nokia a fost lider timp de multi ani.
Lansarea Nokia Lumia 900 poate fi privita ca un exercitiu de branding. Marcile de lux, precum BMW, Louis Vitton, Gillette si Gucci practica preturi premium. Consumatorii coreleaza produsele de calitate ridicata cu preturile mari. Bineinteles ca uneori nu este cazul, dar nu avem de a face cu o exceptie de la regula.
Lumia 900 poate fi pozitionat in zona smartphone-urilor care vor rivaliza cu telefoanele "mediocre, din clasa de mijloc". Astfel, Nokia nu se bate in "liga mare" a producatorilor de smartphone-uri, cu Lumia 900. Nokia va intra pe piata americana in segmentul telefoanelor ieftine. In acest fel, risca sa promoveze imaginea unui brand ieftin.