Made in China: producatorii chinezi au avut, cumulat, cea mai mare cota din piata telefoanelor inteligente in trimestrul I al anului curent
Restrictiile impuse de autoritati din pricina pandemiei au facut ca oamenii sa migreze in mediul virtual, lucru care a a avut ca efect si cresterea vanzarilor de dispozitive conectate.
Piata telefoanelor inteligente era, oricum, una dominata de o acerba concurenta, iar competitia dintre marii producatori pentru a obtine o cota de piata cat mai mare a devenit si mai intensa.
Conform datelor prezentate recent de societatea Canalys, specializata in cercetarea pietei produselor din categoria IT&C, in primul trimestru al anului curent, Samsung a detronat Apple si ocupa acum primul loc dupa numarul de telefoane vandute, adjudecandu-si o cota de piata de 22%.
In primele trei luni din acest an s-au vandut, in intreaga lume, 347 milioane de telefoane inteligente, ceea ce reprezinta o crestere cu 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Din numarul total de telefoane inteligente vadute, la nivel global, in primul trimestru din 2021, 76,5 milioane au fost produse de Samsung.
In ultimele trei luni ale anului anterior, Apple a fost liderul vanzarilor de telefoane inteligente, cu o cota de piata de 21%, iar Samsung s-a clasat pe locul al doilea (16% cota de piata).
Acum lucrurile s-au schimbat, iar Apple a cazut pe locul al doilea, cu o cota de piata de 17%.
Interesant de observat faptul ca in Top 5 al companiilor cu cele mai mari vanzari de telefoane inteligente in trimestrul intai al anului in curs se regasesc nu mai putin de trei companii chinezesti, clasate pe locurile 3, 4 si 5: Xiaomi (49 milioane de unitati vandute), Oppo (37,6 milioane) si Vivo (36 milioane).
In perioada 2018 - 2021 (primul trimestru), cota de piata a Samsung s-a situat intre 16% (minimul perioadei, in trimestrul IV 2020 ) si 22% (in trimestrul I 2018, trimestrul III 2020 si trimestrul I 2021), in vreme ce cota de piata a Apple a variat intre un minim de 10% in trimestrul II 2019 si un maxim de 22% in trimestrul IV 2020.
In aceeasi perioada, cea mai spectaculoasa crestere a inregistrat-o Xiaomi (un minim de 6% cota de piata in trimestrul IV 2018), pana la o cota de 14% in trimestrul I 2021.
Marele loser al cursei pentru suprematie pe piata telefoanelor inteligente este Huawei care, in trimestrul II 2020, a avut o cota de piata de 20% (maximul perioadei 2018-2021) si a ajuns acum la doar 4% cota de piata.
Cifrele prezentate de studiul Canalys pot fi interpretate si altfel: per total, in primul trimestru din 2021, producatorii chinezi au avut, cumulat, cea mai mare cota din piata telefoanelor inteligente.
Sursa foto: pexels.com