La nivel mondial, vanzarile de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari, in 2018
vanzari smartphonecercetare gfkpiata smartphoneuri
Cu o cota de piata de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile si dispozitivele wearables inca reprezinta principalul motor de crestere intr-o piata a bunurilor de folosinta indelungata de 1,2 trilioane de dolari americani.
Desi cererea globala pentru segmentul smartphone a scazut cu 3%, in 2018, la 1,44 de miliarde de unitati, vanzarile raman pe val si au ajuns la 522 de miliarde de dolari. Aceste concluzii au fost publicate de GfK cu ocazia Mobile World Congress 2019 din Barcelona.
Smartphone-urile reprezinta cea mai importanta categorie din totalul pietei mondiale anul trecut. Cota de piata este de asteptat sa avanseze cu un procent, in 2019.
Cifrele pentru ultimul trimestru din 2018 arata o tendinta similara. Aproximativ 375 de milioane de smartphone-uri (in scadere cu 7%) au fost vandute la nivel mondial comparativ cu aceeasi perioada din 2017, cu o valoare de 144 de miliarde de dolari americani.
In timp ce categoria premium continua sa fie motorul de crestere, lipsa de inovatii isi spune cuvantul. Doar 12%, de la 9%, in 2017, dintre smartphone-uri vandute in 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari pe unitate.
Pe segmentul mediu de pret (150-400 de dolari) continua sa se duca o lupta acerba, cu 46% din vanzarile globale, de la 44%, in 2017.
Convergenta tehnologica permite experiente mai bogate
Studiul GfK Consumer Life arata ca obiceiurile de consum se schimba cand vine vorba despre produsele pe care le detinem. Consumatorii prefera sa posede mai putine produse, dar de mai buna calitate, pentru care sunt dispusi sa plateasca preturi premium si pretuiesc mai mult experientele decat detinerea de bunuri.
Fie ca este vorba despre dimensiunea memoriei, a ecranului sau o camera cu mai multi megapixeli, aceste inovatii nu aprind imaginatia consumatorilor si nu stimuleaza cererea.
"Studiul nostru arata ca, desi noile caracteristici ale smartphone-urilor aduc performante comparabile cu cele ale laptop-urilor, aceste specificatii high-end inca mai au nevoie sa fie convertite in experiente noi.
Jocurile high end au dominat industria PC si reprezinta o sursa majora de crestere. Cu toate acestea, exista un potential neexploatat pentru jocuri mai provocatoare pentru smartphone. In ciuda ecranelor mai mici, in cazul smartphone-urilor in comparatie cu cele ale PC-urilor, procesoarele mai rapide, display-urile cu rezolutie buna si capacitatea superioara a bateriei fac aceste smartphone-uri ideale pentru a oferi experienta de gaming on the go.
Acest lucru explica de ce 55% dintre utilizatorii de smartphone din intreaga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul personal, in ultimele 30 de zile", a declarat Igor Richter, expert telecom la GfK.
In ceea ce priveste dispozitivele wearables, acestea au continuat tendinta puternica de crestere, cu 35% in valoare. Cresterea a fost sustinuta de smartwatch-uri cu cartela SIM care reprezinta cea mai mare parte din valoarea vanzarilor din cadrul categoriei: 17%, de la 8%, in 2017.
Cerere in crestere in Europa Centrala si de Est si Asia, declin in China
Piata chineza este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atat mai mult cu cat reprezinta tara de origine pentru branduri locale care devin globale. 40% dintre marcile chinezesti de smartphone au fost cumparate in afara Chinei, in 2018, cu 31% mai mult decat in 2016.
Declinul cererii din China, in ultimul trimestru din 2018 (minus 27% din valoarea vanzarilor) are un impact semnificativ asupra cifrelor globale, dar cererea a continuat sa creasca in tarile emergente din Asia (Bangladesh, India, Indonesia, Cambodgia, Malaesia, Myanmar, Philippine, Thailanda, Vietnam; +13%) si Europa Centrala si de Est (+3%), ceea ce a compensat partial declinul din China, in T4 2018.
Cercetarea GfK este bazata pe datele finale de vanzari inregistrate de GfK la punctele de vanzare la nivelul intregului an 2018. Dimensiunea pietei este calculata prin monitorizarea punctelor de vanzare din 75 de tari, cu actualizari saptamanale si lunare de date.
Piata bunurilor de folosinta indelungata include sectoarele telecom, electocasnice mici si mari, IT si electronice.