„Cea mai importanta tendinta pe care am identificat-o este cresterea exponentiala a cererii pentru aplicatii si servicii dedicate tuturor industriilor si categoriilor societatii, ceea ce are potentialul de a schimba in mod fundamental viata noastra de zi cu zi”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante 10 tendinte de consum in IT&C pentru 2014 identificate de Ericsson sunt:
Aplicatiile vor schimba societatea – Rata de adoptie din ce in ce mai mare a smartphone-urilor a schimbat complet modul in care comunicam sau folosim internetul. Ca urmare, oamenii au inceput sa caute aplicatii pentru orice – de la aplicatii pentru cumparaturi la cele pentru transport sau comunicarea cu autoritati. Mai mult decat atat, aplicatiile devin mai importante ca modelul de telefon folosit.
Amprentele vor debloca orice dispozitiv personal – Website-urile au inceput sa necesite parole din ce in ce mai lungi, formate dintr-o multitudine de numere, cifre si simboluri, pe care, de cele mai multe ori, utilizatorii le uita. Acesta este principalul motiv pentru cresterea interesului pentru alternative biometrice. Spre exemplu, studiile Ericsson au descoperit ca 52% dintre utilizatorii de smartphone-uri doresc sa-si foloseasca amprentele in locul parolelor, iar 48% dintre acestia ar fi interesati sa foloseasca sisteme de scanare a retinei pentru a-si debloca dispozitivele. 74% cred ca smartphone-urile biometrice vor fi folosite in mod curent in 2014.
Smartphone-urile vor putea efectua din ce in ce mai multe masuratori ale corpului uman – Tensiunea arteriala si pulsul sunt doar cateva exemple de ce isi doresc utilizatorii sa poata masura cu ajutorul dispozitivelor mobile. 40% dintre utilizatorii de smartphone-uri isi doresc ca telefonul lor sa le inregistreze toate activitatile fizice si 56% dintre acestia ar prefera sa-si monitorizeze tensiunea arteriala si pulsul cu ajutorul unui inel inteligent.
Internet oriunde – La momentul actual, calitatea conexiunii la internet este inca sub nivelul calitatii serviciilor de voce. Utilizatorii de smartphone-uri au inceput sa realizeze ca semnalul telefonului nu mai este relevant, deoarece acesta asigura o conexiune de voce de calitate, dar nu neaparat si acces suficient de bun pentru transferul de date. Studiile facute de Ericsson au descoperit ca nivelul cel mai scazut de satisfactie cu o conexiune la internet este la metrou.
Smartphone-urile vor reduce inegalitatea digitala – Accesul la internet la nivel global este inca inegal si nepotrivit distribuit, lasand loc la ceea ce se numeste „digital divide”. Aparitia smartphone-urilor din ce in ce mai ieftine inseamna ca utilizatorii nu vor mai avea nevoie de dispozitive scumpe care sa le permita accesul la internet. 51% dintre consumatorii la nivel global sunt de parere ca telefoanele lor mobile sunt cele mai importante dispozitive, iar pentru multi dintre acestia au inceput sa devina sursa principala pentru accesarea internetului.
Beneficiile internetului surclaseaza riscurile – Pe masura ce internetul devine o parte integranta a vietii de zi cu zi, riscurile asociate acestuia devin din ce in ce mai vizibile. 56% dintre utilizatorii de internet sunt preocupati de aspecte de securitate. Totusi, doar 4% dintre acestia au afirmat ca ar folosi internetul mai putin din acest motiv. In schimb, consumatorii au inceput sa aplice diverse strategii pentru a micsora riscurile ca a fi mai atenti ce informatii furnizeaza online.
Servicii video la cerere – Desi, in acest moment, exista mai multe optiuni de continut media, utilizatorii sunt mai putin dispusi sa aleaga ceea ce vor ei sa urmareasca. De fapt, prietenii acestora exercita o influenta mai mare cand vine vorba de alegerea continutului video vizionat. Ericsson a descoperit ca 38% dintre utilizatorii chestionati urmaresc, de cateva ori pe saptamana, clipuri video recomandate de prietenii lor. Tot prietenii influenteaza si ce bloguri citesc utilizatorii sau ce muzica asculta.
Consum de date controlat – 48% dintre utilizatori folosesc aplicatii pentru a-si intelege mai bine consumul de date. In timp ce 41% dintre utilizatori isi doresc sa stie ce volum de date consuma, 33% dintre acestia vor sa fie siguri ca sunt facturati corect si 31% nu vor sa-si depaseasca planul tarifar de date. Studiile arata si faptul ca 37% dintre detinatorii de smartphone-uri folosesc cu regularitate aplicatii pentru a-si verifica viteza de conectare.
Senzori interactivi oriunde – Pe masura ce serviciile interactive de internet devin din ce in ce mai uzuale, consumatorii se asteapta ca mediul inconjurator sa fie la fel de interactiv. Pana la finalul anului 2016, peste 60% dintre utilizatorii de smartphone-uri cred ca senzorii vor fi incorporati in orice lucru, de la sisteme de sanatate la transportul in comun,masini, case sau birouri.
Continut video disponibil oricand si de pe orice dispozitiv – Avand in vedere ca 19% din timpul petrecut urmarind continut video are loc de pe telefoane sau tablete, consumatorii incep sa-si schimbe locul din care vizioneaza continut video sau TV pentru a se adapta stilului de viata zilnic. Spre exemplu, acestia pot incepe sa urmareasca continutul video sau TV acasa, apoi sa puna pauza si sa-l reia intr-un mijloc de transport in comun, in timp ce se deplaseaza spre birou. Acest lucru va implica, aproape intotdeauna, si schimbarea dispozitivului de pe care se urmareste continutul video sau TV.
Intregul raport poate fi accesat la adresa: http://hugin.info/1061/R/1748829/589098.pdf