Endava doreste sa intre si pe alte piete europene in urmatoarele 12 luni, printre care Germania
endavagermaniaserviciiproiectemediatelecom
Endava, una din principalele companii de servicii IT din regiune, intentioneaza in urmatoarele 12 luni sa castige mai multi clienti pe pietele europene si se concentreaza pe tari precum Germania, pe masura ce companiile straine din sectorul serviciilor financiare vor continua sa externalizeze proiectele IT.
"Aproximativ 90% dintre veniturile companiei sunt realizate cu clienti din Marea Britanie si Statele Unite, care provin cu precadere din sectorul serviciilor financiare, in timp ce doar 10% din cifra de afaceri este realizata cu clienti din Europa Centrala si de Est. In urmatorul an ne concentram eforturile pentru a castiga mai multi clienti si pe alte piete europene", declarat
John Cotterell, Chief Executive Endava (foto).
Circa 56% din cifra de afaceri a companiei provine de la clienti din sectorul serviciilor financiare, in special din domeniile bancar, asigurari si trading, si este de asteptat ca pe termen mediu, din cauza conditiilor economice actuale, sectorul financiar-bancar sa fie in continuare unul dintre cele mai active in externalizarea proiectelor IT.
"Pe fondul reducerilor dramatice de bugete, toate companiile din orice industrie, dar cu precadere cele din sectorul serviciilor financiare, au inceput sa caute mijloace pentru reducerea costurilor operationale si astfel se observa o tendinta tot mai accentuata pentru externalizarea proiectelor catre destinatii nearshore. Aceasta situatie va crea noi oportunitati pentru companiile de IT outsourcing prezente in Romania care au un nivel ridicat de expertiza in verticalele pentru care furnizeaza servicii IT", a adaugat John Cotterell.
Unul din principalele avantaje pentru Romania ca destinatie nearshore il reprezinta statutul de tara membra a Uniunii Europene, iar bancile si institutiile financiare straine regasesc expertiza necesara pentru dezvoltarea de solutii software intr-un cadru legislativ si politic stabil care respecta cerintele din domeniu, iar in acelasi timp livrarea poate fi realizata mai eficient din punct de vedere al timpului si al costurilor.
Potrivit estimarilor companiei, cele mai multe proiecte IT externalizate in Romania sunt dezvoltarea de aplicatii, testare de software, servicii de digital media, servicii de management al aplicatiilor software si al infrastructurii, inclusiv servicii de IT service desk.
In opinia reprezentantului Endava, Romania concureaza ca si destinatie nearshore cu alte state din regiune, precum Bulgaria, Republica Ceha, Slovacia sau Ucraina, dar si cu tarile baltice si Rusia.
In prezent, 15% din veniturile Endava provin de la clienti din sectorul Media si Telecom, insa procentul este estimat sa creasca in urmatoarea perioada, pe masura ce compania se concentreaza tot mai mult pe aceste verticale de business.
Restul de 30% din business-ul Endava este generat de clienti din sectorul serviciilor profesionale, precum Alexander Mann Solutions – companie internationala de recrutare – sau companii de renume din retail sau din domeniul sportiv, cum ar fi Cadbury sau R&A – companie care organizeaza cel mai vechi turneu de golf din Marea Britanie (www.theopen.com )
Pe plan local, Endava inregistreaza un numar important de clienti din sectorul serviciilor financiare, precum Banca Transilvania, BancPost, AVIVA, Aegon Life sau BRD Fond de Pensii.