Elena Badea, EY: Despre volumul informatiei si Inteligenta Organizationala
eyelena badeavolumul dateinformatieinteligenta organizationala
90% din volumul de date din lume a fost creat doar in ultimii doi ani. Mai mult, se estimeaza ca volumul de informatii digitale se va dubla la fiecare doi ani, pe parcursul acestui deceniu. In urmatorii 10 ani, volumele de date vor depasi cu mult capacitatea tehnologiilor de stocare.
Prin urmare, companiile se vor trezi in situatia de a fi nevoite sa aleaga, in urma unui proces riguros de evaluare si selectie, ce tip de informatie vor pastra si la ce informatii trebuie sa renunte.
In aceste date stocate sunt si informatii care pot ajuta companiile sa inteleaga mai bine o serie de factori care sunt critici pentru atingerea succesului – cum ar fi clienti, piete, produse, lanturi de aprovizionare, concurenti si riscuri.
Desi companiile din intreaga lume si-au intensificat semnificativ investitiile digitale in ultimul deceniu, monitorizarea, organizarea, analizarea si selectarea tuturor acestor date, identificarea valorii acestora pentru organizatie este un demers foarte complex, de lunga durata si, nu de putine ori, spinos.
Analizarea tuturor acestor date fara o intelegere a beneficiilor pe care ele le pot aduce afacerii este un exercitiu inutil, care duce la o serie de rezultate nesatisfacatoare din perspectiva investitiilor si a construirii unor astfel de capabilitati in organizatie.
O companie inteligenta isi va construi un portofoliu de instrumente de analiza adaptate anumitor obiective de business.
Ce este Inteligenta Organizationala?
Escaladarea muntelui imens de informatii disponibile in prezent, face ca acest demers sa para imposibil, la o prima vedere. Insa, Inteligenta Organizationala poate face aceasta ascensiune mai usoara.
Prin Inteligenta Organizationala intelegem capacitatea unei organizatii de a-si optimiza performantele prin identificarea informatiilor relevante, analizarea adecvata a acestor date astfel incat sa ajunga la informatii mai eficiente decat cele ale competitiei si capacitatea de a actiona pe baza indicatiilor rezultate in urma acestei analize.
Inteligenta Organizationala ajuta compania sa identifice noi valente ale informatiei pe care o detine, dincolo de simpla sa accesare si gestionare. Prin abordarea informatiei din unghiul Inteligentei Organizationale, companiile isi pot alinia nevoile informationale la strategia si obiectivele lor de business.
Inteligenta Organizationala ofera o modalitate de abordare care asigura o viziune globala asupra intregului lant valoric al informatiei. Astfel, compania beneficiaza, de o serie de informatii rezultate in urma interconectarii datelor care pot contribui la cresterea performantelor afacerii.
Deciziile bazate pe o imagine informationala completa imbunatatesc managementul riscurilor companiei. Valoarea acestor informatii este definita si masurata prin relevanta pe care ele o au in luarea deciziilor. Astfel, Inteligenta Organizationala este o arma strategica in arsenalul unei companii.
Cele patru componente ale Inteligentei Organizationale
Informatiile au impact asupra performantei afacerii si a procesului de luare a deciziilor. Abordarea Inteligentei Organizationale combina toate disciplinele necesare pentru a ajuta companiile sa genereze valoare din informatiile pe care le detin, sa-si imbunatateasca abilitatea de a-si defini avantajele competitive, sa-si accelereze performantele de business si sa ia cele mai bune decizii strategice pe baza intelegerii si prelucrarii informatiei.
Inteligenta Organizationala are patru arii majore de aplicare:
Managementul performantei companiei: deoarece ajuta organizatiile sa-si calibreze mai bine sau sa-si imbunatateasca activitatea de planificare, de bugetare si prognozare, de management al raportarilor si al consolidarilor bugetare, astfel incat managementul performantei sa se deruleze prin folosirea celor mai adecvate solutii tehnologice pentru urmarirea rezultatelor vizate.
Date pentru analizele de risc si performanta: deoarece permite companiilor sa foloseasca informatiile pe care le detin pentru a genera date concrete care sa fie utilizate in luarea deciziilor de business sau a unor masuri care sa imbunatatesca activitatile de control, de reducere a riscului, de optimizare a performantei si de generare a cresterii.
Procesarea si integrarea informatiilor: deoarece ofera posibilitatea companiei sa faca trecerea de la o organizatie bazata pe prelucrarea datelor la una bazata pe cunoastere sau la o afacere sociala, in care informatiile interconectate favorizeaza configurarea unui ecosistem reciproc avantajos.
Strategia si managementul informatiei: deoarece ajuta organizatiile sa identifice si sa cuantifice domeniile de informatii relevante din interiorul si din afara afacerii si sa le alinieze valorilor de business, imbunatatind, in acelasi timp, procesul de prelucrare a informatiilor, operatiunile si comportamentul angajatilor.