De ce vrea Microsoft sa cumpere Minecraft
microsoftminecraftandroidbusinessconsolenokia
Achizitia potentiala a Mojang de catre Microsoft nu are o rezonanta puternica din punct de vedere financiar, dar reprezinta un bilet castigator pentru incursiunea companiei americane in industria mobila, cred analistii.
Mojang este compania suedeza care produce jocul Minecraft. Gigantul Microsoft ar putea cumpara Mojang cu suma de doua miliarde de dolari.
"Sunt bani de buzunar pentru Microsoft; compania cheltuieste mai mult pe dividendele trimestriale. Impactul va fi nesemnificativ pentru finantele companiei", a declarat Charles Sizemore, CIO la Sizemore Capital Management.
In 2013, Mojang a inregistrat venituri de 330 milioane dolari si profituri de 128 milioane dolari; jocul Minecraft genereaza 90% din veniturile Mojang.
Cu 100 milioane de utilizatori inregistrati la nivel mondial in februarie 2014 si o profitabilitate stabila, Minecraft ar putea reprezenta o oportunitate pentru Microsoft, care se bazeaza pe business-urile din zona mobile si software, a precizat Norman Young, analist Morningstar.
"Este un semnal evident care arata ca Microsoft investeste in strategia pentru dispozitive mobile si OS-ul Windows Phone. Microsoft a reusit sa ofere jocuri si strategii pentru diverse platforme. IP-ul (proprietatea intelectuala) este foarte importanta, faptul ca aceasta este o platforma de gaming care poate fi accesata de pe Android, IOS, PC si alte console", a declarat Young.
"Microsoft nu vizeaza neaparat platforma Minecraft, ci proprietatea intelectuala din spatele jocului", a adaugat Young.
Tranzactia ar fi prima achizitie de miliarde de dolari a Microsoft de la preluarea conducerii de catre Satya Nadella.
Microsoft i-a asigurat pe investitori ca segmentul mobil ramane o prioritate pentru companie, dupa achizitia business-ului de telefoane al Nokia (aprilie 2014).
"Consideram ca eventuala achizitie a Minecraft (circa 54 milioane copii vandute) ar avea sens, in conditiile in care compania Microsoft cauta noi modalitati de fidelizare a clientilor cu business-ul sau cu dispozitive mobile", a declarat Daniel Ives, analist la FBR Capital Markets.