Cum s-a vazut Valentine's Day in cautarile de pe Google
valentines dayziua indragostitilordragobetecadourisitegoogle
Analiza cautarilor Google legate de Valentine's Day din ultimii 3 ani arata ca interesul romanilor pentru sarbatoarea iubirii incepe deja din ianuarie, anul 2012 nefiind o exceptie.
In acelasi timp, si cautarile pentru cadourile de Valentine's Day incep din timp, inca din primele zile ale anului. Conform datelor Google, in 2011, romanii au fost prevazatori, cautand din vreme cadoul pentru jumatatea lor. Varful cautarilor a fost atins cu o saptamana inainte de Valentine's Day.
"Cadouri" - cel mai tastat cuvant de Ziua Indragostitilor
Cele mai interesate de cautarea cadoului perfect pentru partener par a fi insa femeile, analiza cautarilor Google de la inceputul anului indicand o predominanta clara a termenilor de cautare "cadouri pentru el", "cadouri iubit", "cadouri barbati". Varful de cautari in 2012 a fost inregistrat vinerea trecuta, pe 10 februarie.
Insa nici domnii nu par sa se lase mai prejos, interesul pentru a comanda flori si ciocolata inregistrand traditional cresteri in luna februarie, si chiar un salt spectaculos in luna februarie din acest an.
Flori si ciocolata online
Interesul crescut pentru comenzile de flori online este confirmat de floraria online floria.ro. Magazinul online a fost lansat in 2010, in prezent, avand peste 7.000 de clienti, livrand aproximativ 1.000 de buchete in fiecare luna, in peste 30 de orase din tara.
"Comparativ cu anul trecut, am inregistrat o crestere de 500% a comenzilor in aceasta perioada. Cresterea ar fi fost si mai mare, dar capacitatea de livrare este limitata oricat am incerca sa o scalam. Din aceasta cauza, de Valentine's (ca si de Dragobete, 1 Martie sau 8 Martie) incurajam clientii sa lanseze comenzile cu cel putin 2-3 zile inainte. Au crescut mai ales comenzile pentru trandafiri rosii, in buchete clasice si aranjamente speciale in forma de inima, care au reprezentat peste 90% din comenzile pentru Bucuresti", spune Mugur Cosmin Frunzetti, fondatorul www.floria.ro
Ocaziile speciale cresc numarul de cautari
"In termeni generali, orice ocazie speciala se vede printr-o crestere a numarului de cautari, romanii folosind Google pentru idei si sugestii de orice tip. De aceea, si de Valentine's Day si Dragobete vedem un numar crescut de cautari pe cuvinte cheie tipice, gen cadouri pentru el/ea, idei de cadouri, mesaje de dragoste, idei de mesaje etc. Evident, pentru orice business online care poate oferi o sugestie sau un produs in intampinarea acestor cautari, acest moment reprezinta o oportunitate in plus. Cu siguranta in aceasta perioada, daca vor gasi o oferta pe plac, consumatorii vor cumpara in urma unei oferte gasite online mai mult si mai repede", spune Bogdana Butnar, Industry Manager, Google Romania.
Ocazie speciala - o pagina speciala
"O recomandare simpla in aceasta perioada este realizarea unei pagini special create pentru ocazie sau definirea unei sectiuni clar evidentiate in pagina principala, precum si targetarea cu anunturi Adwords a unei liste mai extinse de cuvinte cheie care sa includa si cele direct legate de acea ocazie speciala", completeaza Bogdana Butnar.
In asteptarea urmatoarei sarbatori a indragostitilor, intrebarea este: Ce starneste interesul cel mai mult - Valentine's Day sau Dragobetele? Cautarile de anul trecut indica un interes mult mai mare pentru Dragobete. Anul acesta, cautarile sunt inca in favoarea Valentine's Day, insa mai este suficient timp ca lucrurile sa se schimbe.