Consumatorii vor cheltui 2,1 trilioane de dolari pe produse si servicii tehnologice in 2012
consumatoriproduseserviciigartnertehnologiereclama
Consumatorii globali vor plati 2,1 trilioane de dolari pe produse si servicii digitale in acest an, informeaza Gartner. Aceasta valoare marcheaza o crestere cu 114 miliarde dolari fata de 2011 si cheltuielile vor continua sa fie tot mai mari (cresterea anuala ar putea ajunge la 130 miliarde dolari). Astfel, in 2016, vom cheltui 2,7 trilioane de dolari pe gadget-uri si servicii.
Suma de 2,1 trilioane de dolari acopera cheltuielile consumatorilor pentru telefoane mobile, calculatoare si medii de entertainment, dispozitive inteligente si serviciile corespunzatoare acestora, precum si continutul furnizat.
"Cele mai mari segmente de pe piata consumatorilor de tehnologie sunt serviciile mobile, telefoane mobile si serviciile de entertainment", a declarat Amanda Sabia, cercetator Gartner. "Exista doua clase de produse, care in termenii castigurilor sunt relativ modeste, dar vor dispune de un potential urias pana in 2016. Acestea sunt aplicatiile mobile si continutul e-text. Ne asteptam ca utilizatorii sa isi tripleze cheltuielile in directia mentionata, pana in 2016".
Serviciile mobile vor genera 37% din cheltuielile consumatorilor de tehnologie in 2012 - 0,8 trilioane de dolari - si vor creste la 1 trilion de dolari pana in 2016. Telefoanele mobile vor acumula 10% din cheltuielile totale in 2012 - 222 miliarde de dolari - si vor creste la 300 miliarde de dolari pana in 2016. De asemenea, serviciile de entertainment - cablu, satelit, IPTV si gaming online, vor acapara 10% din totalul cheltuielilor tehnologice in 2012, ajungand la 210 miliarde de dolari - pana in 2016, valoarea va creste la 290 miliarde de dolari.
Potrivit Gartner, cheltuielile consumatorilor in sectorul aplicatiilor si a continutului mobil vor creste de la 18 miliarde de dolari in 2012 la 61 miliarde de dolari in 2016. De asemenea, cheltuielile pe continut e-text (e-book, reviste online, servicii de informatii) vor creste de la 5 miliarde de dolari in 2012 la 16 miliarde de dolari in 2016.
"Studiul nostru arata ca utilizatorii sunt dispusi sa plateasca pentru acel continut care "conteaza"", a mai spus Sabia. "Totusi, se pare ca acestia sunt dispusi sa accepte un mediu dominat de reclama, doar pentru a primi continut gratuit si alte functii, precum stocare in cloud, retele sociale, cautare de informatii, email, IM, P2P - servicii person-to-person, servicii de voce (Skype), streaming/descarcare video si muzica etc".