Companiile ar da mai multi bani pe o tableta cu continut personalizat
companiitabletecontinutaplicatiistudiuipad
Potrivit IDC, livrarile de tablete in EMEA (Europa + Orientul Mijlociu + Africa) au ajuns la 12 milioane unitati, in primele trei trimestre din 2011 si vor depasi 20 milioane unitati, pana la finele anului. Chiar daca livrarile catre companii si afaceri reprezinta mai putin de 10% din piata totala a tabletelor, oportunitatile de crestere si interesul este major, pe fondul succesului iPad-ului, spun analistii. Functii precum sensibilitatea ecranului tactil, portabilitatea, designul si aplicatiile business reprezinta factori motivanti pentru adoptarea si valorificarea tabletelor in mediul de afaceri. Asadar, ne adaptam sau nu?
Pana acum, APPLE a avut succes cu iPad si unele
tablete au ajuns deja la companii din intreaga lume. Au insa dealerii o strategie clara de afaceri, care sa vizeze nevoile comerciale?
Recent, IDC a realizat un studiu in randul companiilor din Europa de Vest, care analizeaza perceptia adoptarii
tabletelor, intentia de cumparare, aplicatiile de business necesare mediului specific, preferintele pentru anumite functii si strategia de achizitie.
Peste 48% dintre antreprenori au evaluat deja posibilitatea cumpararii de
tablete (cativa chiar au cumparat cateva unitati) si intentia materializata se va resimti cu precadere in 2012.
Peste 22% dintre antreprenori cred ca actuala generatie de
tablete , definita cumva de iPad-ul lui Steve Jobs, este potrivita activitatilor lor (citire, trimitere documente, inventar), devansand actualul echipament, precum tabletele traditionale.
Aplicatiile depind in functie de industrie. Companiile generaliste utilizeaza
tablete ca instrumente de prezentare in cadrul intalnirilor cu clientii, isi verifica email-urile si calendarul de afaceri. Tabletele pot insa mai mult de atat si sunt apreciate ca atare:
1. Mentenanta, citire utilitati (apa, gaz, curent electric), mobilitate pe teren
2. Inventar, logistica, distributie
Preferinte: Sistem de operare/Preturi/Functionalitate
In timp ce iOS si Android au fost primite cu "bratele deschise" de investitori, Windows este la fel de asteptat, cu peste 30% dintre respondenti dornici sa opteze pentru OS-ul lui Bill Gates.
In privinta preturilor, afaceristii sunt sensibili si SPUN CA AR PLATI CU 50% MAI MULT, CU CONDITIA SA AIBA TOATE APLICATIILE NECESARE BUSINESS-ULUI LOR INSTALATE PE TABLETA.
Cel mai bun prieten al omului: Cainele sau Tableta?
Marea majoritate a antreprenorilor prefera sa incheie un parteneriat direct cu producatorii si resellerii traditionali de
tablete . Virtualizarea si serviciile de cloud-computing sunt in topul preferintelor tehnologiilor pentru asemenea dispozitive.
Tableta a devenit unul din cei mai buni prieteni ai omului si in unele cazuri, compenseaza lipsurile altor dispozitive.
Desigur, companiile vor fi extrem de vigilente in alegerile lor, mai ales in vremurile de instabilitate economica, cand cheltuielile operationale reprezinta un subiect delicat.
Unele companii inca mai asteapta aparitia unor
tablete mai ieftine si mai echipate, in timp ce altele au achizitionat deja iPad-uri si alte dispozitive cu Android si Windows 7. 2012 va fi un an decisiv pentru piata de profil.