CEO-ul BlackBerry: As vinde BBM pentru 19 miliarde de dolari
blackberrywhatsappbbmjohn chenclientiandroid
CEO-ul BlackBerry a declarat pentru CNBC, intr-un interviu exclusiv, ca daca i s-ar oferi 19 miliarde dolari pentru serviciul de mesagerie BBM, l-ar vinde fara sa stea pe ganduri. Afirmatiile lui John Chen survin la o saptamana dupa ce Facebook a cumparat WhatsApp, o aplicatie de mesagerie pentru smartphone-uri, pentru 19 miliarde dolari.
Referitor la faptul ca BBM are 85 milioane utilizatori activi, iar WhatsApp dispune de 450 milioane utilizatori activi, Chen a explicat: "Lucrez pentru actionar. E un raspuns standard. Daca ar veni cineva la mine cu 19 miliarde de dolari, as vinde BBM. Le-as recomanda actionarilor sa faca acest lucru".
Totusi, Chen precizeaza ca analizeaza "cu alti ochi" serviciul BBM. "Stiu ca exista multa valoare in comunicarea de afaceri... Cred ca trebuie sa ne extindem."
Chen a mai precizat ca valoarea BBM este conferita de nivelul ridicat de angajament al intreprinderilor si angajatilor fata de serviciul de mesagerie. Compania a lansat BBM Enterprise Suite (eSuite) - o gama de produse si servicii care sa transforme serviciul de mesagerie BlackBerry intr-unul mai accesibil pentru companii; BBM ar fi, potrivit CEO-ul BlackBerry, cel mai sigur si stabil sistem de mesagerie in timp real din lume.
BBM beneficiaza de o noua strategie in cadrul BlackBerry. Luni, oficialii companiei au anuntat ca serviciul BBM va fi disponibil pentru OS-ul Windows Phone de la Microsoft si va rula si pe platformele Nokia X, in urmatoarele luni.
BlackBerry se straduieste sa tina piept rivalilor de pe piata smartphone-urilor, cei mai importanti fiind Samsung si Apple, scrie CNBC. Anul trecut, Android si iOS au insumat 93,8% din livrarile de smartphone-uri - in crestere de la 87,7%, valoarea inregistrata in 2012 - pe masura ce actiunile BlackBerry au scazut cu 40,9%, potrivit informatiilor IDC (International Data Corporation).
Luni, BlackBerry a confirmat ca directorul de design Don Lindsay - un colaborator de cursa lunga - a parasit compania.
Printre companiile mari care au adoptat produsele BlackBerry se numara Daimler AG si Airbus Group. Acest anunt este binevenit, in contextul in care producatorul de smartphone-uri a fost "tradat" de Armata Americana.
La finele lui 2013, US Army - care dispune de 100.000 de "telefoane de serviciu", din care 70.000 sunt modele BlackBerry - a anuntat ca va adopta noua gama BlackBerry 10, dar va lansa si un program pilot de 18 luni in care va folosi telefoane cu Android si iOS.
Chen s-a declarat dezamagit de situatie, dar ramane optimist: "O sa imi pastrez integritatea. Am o parere excelenta despre produsele noastre, astfel incat ii anunt pe toti cei care "ne invadeaza" spatiul ca dispunem de o baza loiala de clienti. Va asigur ca BlackBerry nu face niciun pas inapoi!".