Ceasurile conectate la ora low-cost
gadgethigh-techceasuri conectatelow-costmykronoz
Mica societate comerciala elvetiana MyKronoz se lanseaza pe piata ceasurilor conectate cu preturi accesibile. "Am hotarat sa devenim Swatch-ul ceasurilor inteligente", nu isi ascunde ambitiile tanarul PDG al companiei MyKronoz, Boris Brault.
In urma cu cateva luni, MyKronoz lansa ZeWatch, un ceas conectat la 69 de euro, acolo unde Sony isi afisa modelul sau de Smartwatch 2 la 179 de euro, iar Samsung oferea modelul Galaxy Gear la 269 de euro. Conectat prin Bluetooth la un i-phone si dotat cu ecran OLED, ZeWatch da ora exacta, vibreaza in caz de apel sau SMS primite, afiseaza numarul apelantului, iti permite sa vorbesti la telefon cu ajutorul microfonului si difuzorului incorporate etc. Functii de baza, fara posibilitati de personalizare precum la unele rivale, dar care pot raspunde actualei cerinte de actualitate a unei piete care ar putea sa explodeze. "Doream sa facem ceva simplu in fata concurentilor nostri, care considera ca ceasul conectat este un al doilea ecran. In ceea ce ne priveste, noi il vedem mai mult ca o extensie a telefonului, cu un microfon si un difuzor". Totul este o problema de concept.
MyKronoz isi impune standarde destul de inalte pentru design-ul ceasurilor sale conectate, care sunt atractive vizual, precum ZeBracelet din imaginea de mai sus, al doilea ceas din colectie, disponibil pe alb, negru si auriu si cantarind doar 45 de grame.
Ceasul va permite sa va controlati muzica ce ruleaza pe telefon si va anunta sonor si prin vibratii daca va deplasati la mai mult de zece metri de telefon sau daca cineva a plecat cu smartphone-ul vostru. Se incarca de la USB si are o autonomie de 2-3 ore de conversatie sau aproximativ 72 de ore de standby.
Pana la 7 milioane de vanzari in 2014
Ramane totusi o incertitudine: apetenta publicului pentru aceste noi ceasuri conectate. Fara indoiala ca oferta va continua, dupa cum dovedesc numeroasele noutati in materie de la recentul salon CES din Las Vegas. Chiar si producatorul de procesoare Qualcomm si-a prezentat aici propriul sau model, numit Toq. Iar pionierii in domeniu, precum Cookoo sau Pebble nu se vor lasa dati la o parte. Dar va dori publicul sa si cumpere aceste noi produse sau ele vor ramane doar dragute gadget-uri high-tech? Pentru a trece dincolo de acest prag, ceasurile conectate trebuie inca sa se mai dezvolte si sa castige in autonomie pentru a nu fi nevoit sa le reincarci din doua in doua zile. In conditiile scaderii preturilor, conform surselor din piata, anul acesta s-ar putea vinde intre 5 si 7 milioane de ceasuri inteligente in intreaga lume. Asteptand ca Apple sa investeasca in sfarsit pe aceasta piata…
Sursa: 20minutes.fr