Ce-i nemultumeste cel mai mult pe utilizatorii de servicii de comunicatii electronice
nemultumiri serviciireclamatii ancomreclamatii telefoniereclamatii roaming
In 2017, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit si solutionat 3.593 de reclamatii de la utilizatorii de comunicatii electronice si servicii postale din Romania, cu aproape 25% mai multe fata de anul 2016.
"Relatia contractuala cu furnizorul de servicii de comunicatii electronice face subiectul celor mai multe reclamatii care au ajuns la Autoritate, fie ca este vorba despre nerespectarea contractului, facturarea incorecta sau modalitatea de incheiere a contractelor la distanta.
Potrivit competentelor sale, ANCOM verifica daca furnizorii includ informatiile prevazute de lege in contractele incheiate cu utilizatorii, precum si daca sunt respectate conditiile de incheiere a contractelor la distanta", a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
78% dintre reclamatiile trimise ANCOM au vizat serviciile de comunicatii electronice.
Utilizatorii au fost nemultumiti mai ales de aspecte care tin de relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice, semnaland probleme privind facturarea acestor servicii (20% din totalul reclamatiilor primite), incetarea contractelor (11%) si derularea contractelor la distanta (7%).
Procesul de portare a numerelor de telefon a fost si el un subiect recurent, fiind intalnit in peste 17% dintre reclamatiile din 2017.
Pentru ca, in 2017, s-au modificat conditiile de utilizare a serviciilor de roaming in Spatiul Economic European (Roam like at home), 8% dintre sesizari au avut drept subiect probleme generate de aplicarea noilor prevederi europene.
Datele ANCOM arata ca reclamatiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone Romania in proportie de 21%; Telekom Romania Mobile Communications 19%, Telekom Romania Communications 15%; RCS&RDS 14% si Orange Romania 12%.
Totodata, 22% din totalul reclamatiilor inregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor postale.
Principalele probleme semnalate de utilizatori au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor postale (43% din totalul reclamatiilor referitoare la serviciile postale) si deteriorarea trimiterilor postale (24%).
Pe fondul accentuarii preferintelor utilizatorilor pentru comertul online, a crescut semnificativ si rolul livrarilor de colete.
Cei mai reclamati furnizori de servicii postale au fost Urgent Cargus (45% din totalul reclamatiilor referitoare la serviciile postale), Fan Courier si Compania Nationala Posta Romana (cate 12% fiecare).