Cati romani folosesc internetul zilnic si pentru ce
romaniinternetconectareblogurigoogle plus
Studiul intitulat "Internetul in viata de zi cu zi", comandat de Google si realizat in Romania, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria si Polonia, arata ca numai 32% dintre romani folosesc internetul aproape in fiecare zi (in medie) iar dintre acestia 75% acceseaza paginile de socializare si 72% comunica on-line prin mesaje text.
Astfel, numarul romanilor care folosesc aproape zilnic internetul este cel mai redus dintre toate cele cinci tari, dar o treime dintre romanii aflati in mediul on-line intra pe internet de indata ce se trezesc.
67% dintre ei se conecteaza prin intermediul smartphone-urilor, iar 32% folosesc tabletele, procente mai mari decat in celelalte cinci tari.
De asemenea, 60% dintre respondenti sunt deschisi la noutati tehnologice precum cautarea vocala, cel mai mare procent dintre toate cele cinci tari, relateaza Agerpres.
Femeile socializeaza mai mult pe internet decat barbatii. Daca ar ajunge pe o insula pustie, jumatate dintre femei ar alege sa ia cu ele un calculator sau un smartphone conectat la internet.
In cazul barbatilor, prima optiune este un cutit (36%), insa la o distanta foarte mica de dispozitivul conectat on-line (34%).
Studiul a mai aratat ca laptop-urile si calculatoarele personale sunt cel mai des folosite pentru cautari on-line, in timp ce smartphone-urile si tabletele se folosesc pentru accesarea retelelor de socializare.
De asemenea, numai 35% dintre romanii care intra on-line fac operatiuni bancare, fiind pe ultimul loc intre cele cinci tari, si penultimii la cumparaturile on-line (60%).
In schimb, romanii sunt cei mai impatimiti autori de bloguri dintre toate tarile participante in studiu: 12% detin bloguri, in timp ce, in celelalte tari, procentul abia ajunge la 7%.
Mediile de socializare sunt principalul motiv al accesarii internetului de catre romanii conectati: 75% dintre ei intra frecvent pe retelele de socializare iar Facebook este lider incontestabil, in conditiile in care 97% dintre romanii care folosesc mediile de socializare au un cont de Facebook.
Google+ este a doua retea ca popularitate in Romania, cu un procent de 44% din utilizatorii de retele de socializare.
Verificarea paginii de Facebook, Google+, Twitter sau Instagram este cea mai raspandita activitate pe smartphone si pe tableta in cazul romanilor: 58% dintre utilizatori o fac de pe smartphone si 45% de pe tableta.
Studiul a mai aratat ca peste trei sferturi dintre romanii conectati urmaresc videoclipuri on-line sau le descarca de pe internet.
Televizorul nu este cel mai important mijloc de divertisment video pentru aproape jumatate dintre acestia, 46% petrecand mai mult timp urmarind videoclipuri in mediul on-line (sau obtinute on-line) decat programe TV.
In ceea ce priveste divertismentul video, YouTube este principala sursa, mai bine de doua treimi (68%) din utilizatorii de internet urmarind videoclipuri pe YouTube.
Alarma, ceasul si camera sunt cele mai populare aplicatii smartphone si aproximativ 80% dintre romani le folosesc.
Daca este conectat la internet, functiile informative (41%) si de divertisment (34%) ale smartphone-ului sunt considerate mai utile decat cele ale unui telefon obisnuit. In ceea ce priveste divertismentul pe smartphone, utilizatorii romani apreciaza cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) si fotografia (47%).
Romanii conectati la internet isi petrec majoritatea timpului liber on-line. Navigarea pe internet in cautare de stiri si intamplari interesante este principala activitate in timpul liber a romanilor conectati (58%). De asemenea, retelele de socializare si folosirea instrumentelor de comunicare on-line sunt printre activitatile preferate de petrecere a timpului liber (41%), imediat dupa programele TV (49%).
In acelasi timp, intalnirile on-line nu reprezinta o idee buna pentru romani, deoarece 58% considera ca internetul nu este un loc potrivit pentru a incepe o relatie, desi cred ca este locul potrivit pentru a-ti face prieteni.
Numai unul din cinci romani prezenti in spatiul on-line are incredere in internet in privinta relatiilor romantice, barbatii fiind mai dispusi sa stabileasca intalniri on-line decat femeile (26% fata de 18%).