Cat va mai dura portarea numerelor de telefon
ancomportare numere telefonportarevodafoneorangecosmote
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a micsorat termenul de portare a unui numar de telefon la trei zile lucratoare, de la zece zile cat era pana acum.
ANCOM a mai decis ca activarea unui numar portat se va face in cel mult o zi lucratoare in loc de patru.
De asemenea, durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare va fi redusa la patru ore, de la cinci, in cazul portarii numerelor de telefonie fixa, si la trei ore, in loc de patru, in cazul portarii numerelor de telefonie mobila.
In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 40 de minute pentru numerele mobile.
Decizia ANCOM impune avertizarea utilizatorilor finali prin intermediul unui ton distinctiv asupra faptului ca au apelat un numar portat, in toate situatiile in care li s-ar putea aplica un tarif mai mare.
Prevederile actuale vor intra in vigoare in termen de patru luni de la data publicarii acestora in Monitorul Oficial.
De la lansarea serviciului de portabilitate, la sfarsitul anului 2008, si pana la 31 martie 2012, au fost portate 745.662 de numere, din care 507.867 de telefonie mobila; 224.600 numere geografice de telefonie fixa, si 13.195 numere independente de locatie, pentru telefonie fixa.
Cele mai multe numere portate au fost primite de Vodafone (176.537), Cosmote (169.492), Orange (156.387), RCS&RDS (4.728) si Telemobil (719).
Daca, in primul an, numarul mediu de portari lunare a fost de 7.833, anul trecut, indicatorul a urcat la 21.688.
In ultima luna din 2011, s-a inregistrat cel mai mare numar de portari realizate intr-o singura luna: 34.696.