Cat mai costa traficul inchipuit al site-urilor de pe internet. 500 de robotei la un dolar
digidayreclametraficfurtbotipublicitate
Frauda online in zona publicitatii atinge cote ametitoare. Asta stim cu totii. Ceea ce ne mira este pretul redus care iti poate aduce un trafic inchiputi pe site; unii boti stiu sa interactioneze chiar si cu continutul video.
Digiday a discutat cu un fost director din domeniul publishingului, care a recunoscut ca a vandut "trafic imaginar" catre advertiseri, intr-un mod cat mai discret. El a spus ca firma sa cumpara trafic fals in valoare de 10.000-35.000 dolari in fiecare zi, la un cost de 0,002 dolari per clic. Pentru fiecare clic achizitionat, obtinea 0,0025-0,004 dolari de la publicitari.
Potrivit informatorului citat, nu trebuie sa ne intrebam de unde vine traficul furat, la preturi de nimic, ci putem presupune ca este complet "automatizat", dominat de boti.
"Publisherii stiu", a spus acesta. "Ar putea spune "nu avem idee"... dand vina pe alti oameni din personal, dar este o minciuna - ei stiu tot ce se petrece. Daca achizionezi vizite la un pret de nimic, cu siguranta cunosti situatia in detaliu".
Nu exista insa suficiente dovezi care sa ateste faptul ca traficul respectiv este generat de "robotei", dar ascensiunea traficului din partea utilizatorilor care folosesc versiuni mai vechi de Internet Explorer si Flash-uri la fel de demodate iti pot oferi unele indicii.
Tocmai acest software depasit de vremuri a impedicat botii sa incarce videoclipuri pe internet si sa adune VAI-uri (video ad impressions); traficul "roboteilor" a ramas limitat la reclamele afisate pe diverse site-uri.
Cand proprietarii unui site cumpara trafic, cu siguranta se uita in alta directie, iar jucatorii din publicitate nu fac foarte multe lucruri, pentru a impiedica "flagelul".