Care vor fi trendurile tehnologice in 2013
revolutie tehnologicaecran secundaraparitie roboticonfidentialitatediaparitie desktop
Desi s-a anuntat venirea sfarsitului lumii in luna decembrie a.c., lumea este destul de suspicioasa. Asadar, ar trebui sa aruncam o privire la trendurile tehnologice din 2013 caci nu se stie cine va disparea sau va ajunge pe Pamant pe 21 decembrie.
Amuzant sau nu, calendarul este un construct uman care ne ajuta sa ramanem organizati si trebuie sa fim constienti ca ceea ce se va intampla anul viitor a inceput de acum.
Astfel, anul 2013 nu este unul revolutionar intr-ale tehnoologiei, dar daca vei acorda putina atentie vei fi constient de ele. Iata 11 trenduri:
1. Revolutia ecranului secundar
Cateva statistici arata ca mai mult de 80% dintre detinatorii de smartphone-uri si tablete vor folosi aceste dispozitive in timp ce vor privi la televizor. Pe de alta parte, cel putin 25% dintre utilizatorii de smartphone-uri si tablete din SUA isi vor folosi dispozitivele in timp ce vizioneaza la televizor de mai multe ori pe zi. Altfel, 51% dintre cei care posteaza pe retelele sociale in timp ce se uita la televizor contacteaza persoane care fac acelasi lucru, iar 24% dintre utilizatori posteaza informatii pe retelele sociale in timp real, in timp ce urmaresc filmul. Cu alte cuvinte, al doilea ecran a aparut deja, dar revolutia este la usa.
In 2013, brandurile, companiile media au de gand sa fie mai agresive si mai inventive cand vine vorba despre angajamentul celui de-al doilea ecran. Acesta nu este un lucru rau, dar zilele in care urmareai programele tv doar pe un singur ecran sunt numarate pe degete. Companiile se vor astepta sa te uiti la show-uri si sa vezi produsele cu smartphone-ul si tableta in mana. Rolul lor nu este sa imbogateasca experienta de vizualizare ci sa extinda conexiunea consumatorului in timp ce opreste televizorul si iese pe usa cu smartphone-ul in buzunar.
2. Date imense
Datorita internetului si dispozitivelor adiacente prin care te conectezi, companiile detin date despre noi. Iar anul 2013 este acela in care vor realiza ce au de facut cu ele.
Un motiv pentru care vor realiza acest lucru se datoreaza faptului ca vor incepe sa aiba incredere in ele. Algerile prezidentiale din SUA din acest an au fost o validare a acestor presupuneri.
In 2013 vom vedea ca datele colectate dau roade: informatii specifice cu privire la toate canalele, noi descoperiri care au impact asupra tuturor categoriilor de viata, Astfel, ca si consecinta vom avea produse mai bune, mai clare si predictii mai reale (la viitoarele alegeri, cu privire la vreme, mancare, apa, energie).
"Ei trebuie sa aiba abilitati de programare foarte puternice si de comunicare", spune Annika Jiminez, senior director la Data Science la Greenplum.
3. Sfarsitul anonimilor
Semnatarii anonimi din mediul online vor iesi din schema pentru ca vor fi nevoiti sa isi creeze un brand personal. Si este greu de realizat cu un pseudonim.
Astfel, anul viitor vom vedea un val de tineri care intra in mediul online cu o perspectiva proaspata asupra brandingului online. Nu vor mai abuza de pseudonime, poze false, nu vor mai ataca alti membri din comunitate. Se poate numi si sfarsitul agresiunii.
4. Sfarsitul confidentialitatii
Astfel, acest punct este strans legat de cel anteior. Sfarsitul anonimatului implica dezvaluirea identitatii. Astfel, oamenii pot incerca sa isi ascunda activitatile, locatia, ceea ce fac. Cresterea colectarii de date, cresterea serviciilor care iti cer sa faci public ceva despre tine va schimba perspectiva asupra confidentialitatii in spatiul digital.
5. Dezvoltarea relatarii
Tot mai multi reporteri si site-uri s-au ars in 2012 cu privire la "sursele cunoscute". Astfel, tot mai multe companii media se vor baza pe propria lor raportare initiala si pe site-urile de socializare care le asigura mai mult decat un Like, un share sau un retweet.
In 2013 se asteapta ca stirile sa fie presarate cu investigatii reale, povesti lungi si mai putine greseli digitale.
6. Disparitia monitoarelor
Desi recent a fost lansat sistemul de operare Windows 8, vanzarile de computere au fost in continua scadere din anul 2006, iar vanzarile de laptopuri le-au surclasat in 2008.
Iar in prezent, desktopurile nu mai sunt atat de cautate, la fel ca CD-urile si programele instalate din ele.
7. Printarea 3D
Este adevarat, consumatorii nu pot intelege pe deplin beneficiul, dar companiile le dau credit. Atunci cand unii dintre consumatori vor vedea o imprimanta 3D langa stivele de documente imprimate alb-stralucitor vor incepe sa se intrebe ce este acel lucru.
8. Dispozitive flexibile
Cand vine vorba despre televizoare, calculatoare, tablete si ecrane de telefon poti afirma ca nu se poate mai subtire de atat. Insa, 2013 ar putea fi anul dispozitivelor flexibile. Pana la sfarsitul anului va aparea cu siguranta un astfel de dispozitiv, dar nu este cert care va fi compania cea mai rapida.
9. Tehnologia incorporata
Acest tip de tehnologie va fi acolo unde te astepti mai putin: stalpii de electricitate, manerele portierelor, trotuare. Orice loc se poate bucura de un senzor care va capta date si iti poate oferi informatii despre locatie, de pilda.
10. Mania de crowfunding
Au trecut trei ani de la lansarea Kickstarter. Companiile, intreprinderile mici si mijlocii sau persoanele fizice vor intreprinde succes si vor avea finantare ceea ce va duce la o exlozie a companiilor de crowdfunding in 2013. Desi in 2013 nu va lua sfarsit mania, o compresie ar putea aparea in 2014.
11. Ascensiunea robotilor
Spatiul de consum al robotilor a fost de linistit in ultimii cinci ani, dar pot exista tendinte de schimbare. Robotii pot acapara spatiul uman, de la aparitia in casa sau la serviciu sau la masini asa cum se prognozeaza in cazul Toyota sau Honda.