Care sunt cele mai mari planete din Universul social media si cum au schimbat ele paradigma consacrata a cresterii unui business
Pe Pamant traiesc, in acest moment, 7,8 miliarde de oameni. Dintre acestia, 3,8 miliarde (aproape 50%) utilizeaza platformele de social media. Iar rata de crestere a utilizatorilor social media este mai mare decat rata de crestere a populatiei globului.
Dupa numarul de utilizatori lunari activi, Top 10 al celor mai frecventate platforme de socializare arata astfel: Facebook (2,6 miliarde utilizatori lunari activi), WhatsApp (2 miliarde), YouTube (2 mld.), Messenger (1,3 mld.), WeChat (1,2 mld.), Instagram (1,1 mld.), TikTok (0,8 mld.), Tencent QQ (0,7 mld.), Weibo (0,55 mld.) si Qzone (0,52 mld.)
Merita remarcat faptul ca primele 10 pozitii sunt ocupate exclusiv de platforme originare din Statele Unite (Facebook, WhatsApp, YouTube, Messenger, Instagram) si China (toate celelalte).
Cresterile inregistrate de platformele social media au schimbat paradigma conscrata a evolutiei companiilor nou infiintate.
Facebook, de pilda, a fost infiintata in 2004, cu doar 16 ani in urma.
In 2009, la 5 ani de la infiintare, avea 400 de milioane de utilizatori lunari activi, peste inca 5 ani, in 2014, se apropia de 1,5 miliarde, pentru a ajunge, astazi, la 2,6 miliarde de utilizatori lunari activi.
Cresterea spectaculoasa a numarului de utilizatori a avut drept consecinta si cresterea rezultatelor financiare ale companiei.
Astfel, cand s-a listat la bursa, in anul 2012, pretul unei actiuni Facebook a fost de 48 USD pentru ca astazi sa ajunga la peste 200 USD, ceea ce reprezinta o crestere de peste 400%.
Altfel spus, cine a investit 1.000 USD in actiuni Facebook in 2012 le-ar putea vinde acum cu 400.000 de dolari.
In mod evident, si rezultatele financiare ale companiei au avut, de asemenea, o evolutie spectaculoasa.
In anul 2010 cifra de afaceri a Facebook a depasit pentru prima oara pragul de 1 miliard USD, in 2015 ajunsese la 18 miliarde, iar anul trecut compania a raportat venituri totale de aproape 71 de miliarde USD.
La fel de spectaculos a crescut si averea personala a lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook.
Conform revistei americane Forbes, Zuckerberg a intrat in clubul select al miliardarilor in anul 2008, la varsta de 23 de ani, cu o avere estimata la 1,5 miliarde USD.
In ultima editie a revistei citate, averea lui Zuckerberg a fost evaluata la 112 mld. USD, iar fondatorul Facebook este al treilea cel mai bogat om din lume, dupa Jeff Bezos (Amazon, 205 mld. USD) si Bill Gates (Microsoft, 126 mld. USD).
In mod evident, social media s-au dovedit a fi mult mai "contagioase" decat noul coronavirus si au schimbat radical paradigma consacrata a cresterii unui business.
Sursa foto: maxpixel.net