Brian Dye, Symantec: Antivirusii nu ne mai aduc venituri acceptabile
symantecantivirusivenituriprofiturivirusisecuritate itcompanii
Symantec, compania specializata in vanzarea de solutii antivirus, cu o traditie indelungata, vrea sa renunte la business-ul care a consacrat-o. Cei de la Symantec au spus ca prefera mai degraba sa "repare" problemele aparute in mediul tehnologic, decat sa le previna.
"Antivisurul nu mai reprezinta o sursa buna de venit", a declarat Brian Dye, vicepresedintele Symantec, adaugand ca "afacerea cu antivirusi este moarta".
Dye a precizat ca software-urile moderne de antivirus reusesc sa previna doar 45% din atacurile cibernetice. Acest lucru este dezamagitor pentru echipa Norton, care isi promoveaza programul ca fiind "sigur si fiabil". "Antivirusul functioneaza in mai putin de 50% din situatii", explica Dye.
Dye a mai spus ca suita de securitate pentru dispozitivele individuale isi merita in continuare banii, deoarece blocheaza spam-ul, administreaza parolele si identifica site-urile suspecte.
Totusi, tinand cont de faptul ca software-ul insumeaza 40% din veniturile Symantec, situatia este analizata "cu atentie".
Symantec se va concentra asupra furnizarii de servicii de securitate IT pentru clientii corporate - detectarea intruziunilor in timp real, consilierea in domeniul securitatii datelor si identificarea celor care pun la cale atacurile cibernetice. Dye recunoaste insa ca Symantec si-a schimbat "prea tarziu" traiectoria.
"Una este sa stai deoparte, frustrat", explica seful Symantec. "Alta este sa actionezi, sa participi la joc".
Acest model de business functioneaza pentru multe companii, dar nu este profitabil pentru sectorul software-urilor de securitate. Dye a recunoscut si aspectul mentionat, dar a spus ca Symantec trebuie sa se concentreze pe serviciile comercializate.
"In situatia in care clientii nu mai vor protectie, ci actiune imediata, cresterea va fi ferita de actiunea imediata", mai spune Dye.
Symantec trebuie sa isi schimbe urgent modelul de afaceri. Compania a inregistrat o crestere usoara a profiturilor, in urma disponibilizarilor masive si a concediat doi directori generali in tot atati ani, deoarece nu au reusit sa repozitioneze compania pe profit.